صالحی امیری: سیامند رحمان سرمایه نمادین و ماندگار ایران است


صالحی امیری: سیامند رحمان سرمایه نمادین و ماندگار ایران است

رییس کمیته ملی المپیک در مراسم اولین سالگرد سیامند رحمان قویترین پارالمپین وزنه برداری و رکورددار جهان گفت: سیامند رحمان سرمایه نمادینی است که برای همیشه به عنوان اسطوره در اذهان عمومی باقی می‌ماند.

به گزارش ایسنا، مراسم بزرگداشت اولین سالگرد سیامند رحمان قویترین پارالمپین وزنه برداری و رکورددار جهان، امروز (سه‌شنبه) با حضور رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، مهدی علی نژاد معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، شروین اسبقیان رییس فدراسیون جانبازان و معلولان، مظلومی رییس فدراسیون نابینان و کم بینایان و عزام الزعبی نماینده کمیته بین المللی پارالمپیک در محل کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.

این مراسم بدون حضور خانواده وی و محمود خسروی وفا برگزار شد.

در این مراسم، سیدرضا صالحی امیری گفت: جامعه بزرگ جانبازان و معلولان نمادی از مقاومت غرور و غیرت ایران هستند. ما سرمایه های نمادینی داریم که برای همیشه در ذهن مردم ماندگار می‌شود که یکی از آن سیامند رحمان است. سیامند سفر کرده اما روحش زنده است. این دسته افراد با حیاتشان تمام نمی‌شوند و کسی نمی‌تواند چنین اسطوره‌هایی را همانند پهلوان تختی فراموش کند.

رییس کمیته المپیک افزود: سیامند نمی‌میرد بلکه سفر کرده و یادش همیشه در خاطره‌ها ماندگار است. امروز مهم است سرمایه‌های نمادین داشته باشیم تا برای آیندگان الگو باشند. باید قدردان محمود خسروی وفا باشیم که نماد مقاومت است و تا امروز توانسته این جامعه بزرگ معلولان و جانبازان را حفظ کند. پارالمپیک به مثابه ستاره‌ای است که در آسمان ایران می‌درخشد.

وی همچنین در جمع خبرنگاران افزود: به نمایندگی از محمود خسروی وفا رییس کمیته پارالمپیک صحبت می‌کنم. امروز با حضور مهمان خارجی از اردن، پاسداشت شخصیت سیامند رحمان برگزار شد. جانبازان و معلولان سرمایه ما هستند و ما در کنار وزارت ورزش و کمیته پارالمپیک یک خانواده هستیم. امروز کمیته ملی پارالمپیک با برگزاری این مراسم، برگی از افتخارات پارالمپیک را به نمایش گذاشت.

در این مراسم همچنین عزام الزعبی نماینده کمیته بین المللی پارالمپیک اظهار کرد: باعث افتخار من است که در اولین سالگرد قهرمان افسانه‌ای سیامند رحمان در کنار شما هستم. نام او همواره اخلاق و منش پهلوانی را به یاد می‌آورد.

وی گفت: برای اولین بار سیامند رحمان را در رقابت‌های انتخابی اردن دیدم که تلاش می‌کرد رکورد بالایی را به ثبت برساند، اما میله هالتر ما توان وزنه‌های بیشتری را که او درخواست کرده بود، نداشت. به او تاکید کردم که در پارالمپیک لندن می‌توانید رکورد بالایی را ثبت کنید.

این نماینده کمیته بین المللی پارالمپیک خاطرنشان کرد: من همیشه از او به عنوان قهرمان قوی هیکل دنیا یاد می‌کنم. در این مراسم به مناسبت اولین سالگرد درگذشت سیامند رحمان از پوستر این قهرمان پاراوزنه بردار دنیا تحت عنوان جایزه علمی سیامند رحمان توسط صالحی امیری و مهدی علی نژاد رونمایی شد.

رضازاده نیز رییس انجمن پاراوزنه برداری در این مراسم گفت: سیامند رحمان هم رشته من بود، ۳۱۰ کیلوگرم وزنه باارزشی است که چندین سال او توانست این رکورد را جاودانه نگه دارد.

وی افزود: مدال‌هایی که او در بازی‌های پارالمپیک، جهانی و آسیایی کسب کرد بسیار ارزشمند است. آخرین بار او را زمانی دیدم که در حال آماده سازی خود برای شرکت در بازی‌های پارالمپیک توکیو بود. من یقین دارم اگر او زنده بود حتما در پارالمپیک رکورد ۳۲۰ کیلوگرم را به ثبت می‌رساند.

در پایان این مراسم ۳ تندیس سیامند رحمان به رضا صالحی امیری، مهدی علی نژاد و نماینده کمیته بین المللی پارالمپیک اهدا شد و بخش اختصاصی سیامند رحمان در موزه ورزش افتتاح شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه وزنه‌برداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!