خداوند در مقابل جسارت و ظلم به والدین وساطت پیامبر(ص) را هم نمی‌پذیرد


 خداوند در مقابل جسارت و ظلم به والدین وساطت پیامبر(ص) را هم نمی‌پذیرد

استاد حوزه علمیه گفت: اگر کسی به والدین جسارت و ظلم کند حتی اگر پیامبر(ص) هم وساطت کند خداوند قبول نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «سیدابراهیم هاشمیان» شامگاه دوشنبه در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: تعقیبات نماز بلافاصله پس از نماز است که برای آن دعاهای خاصی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در روایت آمده است که همیشه صبح و شب به یاد خدا باشید این مستحبات می‌شود و با تعقیبات تفاوت دارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یکی از تعقیباتی که معنای بلندی دارد تعقیبات بین نماز مغرب و عشا است، عنوان کرد: در بخشی از این دعاها آمده است که خدایا مرا یاری کن که توفیق پیدا کنم شامل رحمت تو باشم، روزی زیاد، فرزند خوب از جمله رحمت‌های الهی هستند.

حجت‌الاسلام هاشمیان با استناد به روایتی ادامه داد: اگر می‌خواهید شامل رحمت الهی شوید دعا بخوانید، اگر می‌خواهید روزی شما زیاد شود صدقه بدهید، اگر می‌خواهید عمر شما زیاد شود صله رحم کنید، شفا رحمت الهی است رعایت بهداشت و داشتن تغذیه خوب عامل شفا است، در بخشی از این تعقیبات از خداوند می‌خواهیم که ما را شفا داده و شامل رحمت خود کند.

وی ابراز کرد: در دعاهای خود از خداوند بخواهیم که ما را شامل دعای امام زمان(عج) و والدین قرار دهد، اگر کسی به والدین جسارت و ظلم کند حتی اگر پیامبر هم وساطت کند خداوند قبول نمی‌کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در بخش دیگری از دعا می خوانیم که «خدایا از من راضی باش» گفت: یکی از عوامل مهم رضایت الهی رضایت والدین از شما است، وقتی والدین از شما راضی باشند خداوند از شما راضی می‌شود، وقتی پدر و مادر برای شما دعا کند خداوند دعای شما را مستجاب می‌کند.

حجت‌الاسلام هاشمیان افزود: وقتی به مظلومی کمک می‌کنید رحمت الهی متوجه شما می‌شود، گاهی انسان‌ها از خداوند درخواستی دارند گاهی هم رضایت او را طلب می‌کنند یکی از عوامل رضایت الهی یاری مظلومان است.

وی ادامه داد: وقتی تعقیبات نماز را می‌خوانید و در آن می گویید «افوض امری الی الله» یعنی همه امور خود را به خداوند واگذار کردم؛ خداوند شما را یاری می‌کند که حتی گناه هم نکنید. در دعاها است که خدایا کاری کن من اعمالی انجام دهم که رضایت تو را به دست آورم. وقتی انسان به والدین اقوام و فقرا و مظلومان خدمت کرد رحمت و رضایت الهی شامل حال او می‌شود.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه یکی از عواملی که می‌تواند ما و نسل ما را کمک کند دعا و تعقیبات پس از نماز است، خاطرنشان کرد: در دعاها از خداوند بخواهیم که خدایا کاری کن که من مشمول دعای امام زمان(عج)، شهدا، والدین و بزرگان و علما باشم، همان‌گونه که قرآن، پیامبر و مسجد روز قیامت می‌توانند از ما شفاعت یا شکایت داشته باشند امام، والدین، شهدا و علمای بزرگ هم می‌توانند از ما شفاعت یا شکایت داشته باشند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس