پلمب 6 باشگاه ورزشی اهواز / بازرسی از رعایت پروتکل‌ها در ادارات خوزستان


پلمب 6 باشگاه ورزشی اهواز / بازرسی از رعایت پروتکل‌ها در ادارات خوزستان

در ادامه روزهای قرمز، خوزستان با خیز کرونا دست و پنجه نرم می‌کند. بنا به اعلام مسئولان مراکز بهداشتی، روند مراجعه به مراکز نمونه‌گیری در اهواز و دیگر شهرها همچنان افزایشی است و به همین نسبت، تعداد موارد شناسایی‌شده بیماری نیز افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا از ادامه اعمال محدودیت‌ها در استان خوزستان تا پایان شرایط اضطراری خبر داده است؛ خوزستان در روزهایی که به پایان سال می‌رسند، همچنان در شرایط اضطراری است.

فرمانده عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در استان عنوان کرد

بازرسی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات خوزستان

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان از بازرسی مستمر از ادارات استان و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

ولی‌الله حیاتی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد همکاری بهتری از سوی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان خوزستان بوده‌ایم و انتظار داریم این همکاری همچنان ادامه داشته باشد.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی استان خوزستان در شیوع کرونا، بازرسی‌هایی نیز به صورت مستمر از ادارات خوزستان در حال انجام است.

حیاتی گفت: بیشتر ادارات خوزستان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و اگر اداره‌ای به دستورات ستاد مدیریت کرونا عمل نکند و یا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند، به آن اداره تذکر داده خواهد شد.

وی افزود: انتظار داریم همکاری مردم در حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشتر شود و مردم به این نکات توجه جدی داشته باشند.

پلمب 6 باشگاه ورزشی اهواز / بازرسی از رعایت پروتکل‌ها در ادارات خوزستان

رفتار عجیب مردمی که از کرونا واهمه ندارند

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به حضور بی‌محابای مردم در تجمعات گفت: نتیجه این رفتارها، منجر به افزایش تعداد بیماران شده است و اگر این روند ادامه داشته باشد، مطمئنا بیمارستان‌ها دچار مشکل می‌شوند.

رضا پورآیین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: همچنان کروناویروس در حال چرخش است و در سراسر دزفول آلودگی ایجاد کرده است.

وی افزود: با توجه به وجود کرونای انگلیسی، همه گروه های سنی در خطر هستند و تنها راه پیشگیری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: در میان عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛ مهم‌تر از همه چیز، مردمی هستند که به شکل عجیب و غربب و بی‌محابا همه جا و در تجمعات، عروسی‌ها و عزاداری‌ها و دورهمی‌های خانوادگی شرکت می‌کنند و هیچ واهمه‌ای از این ویروس ندارند.

پورآیین بیان کرد: نتیجه این رفتارها، منجر به افزایش تعداد بیماران شده است و اگر این روند ادامه داشته باشد، مطمئنا بیمارستان‌ها دچار مشکل می‌شوند.

وی افزود: تنها راه برون‌رفت از این پیک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط همه مردم و اصناف است.

پلمب 6 باشگاه ورزشی اهواز / بازرسی از رعایت پروتکل‌ها در ادارات خوزستان

معاون اداره‌کل ورزش خوزستان خبر داد

پلمب ۶ باشگاه ورزشی اهواز / برخورد با ۴۰ باشگاه در دستور کار

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان از پلمب شش باشگاه ورزشی در اهواز خبر داد.

ابراهیم نصیری در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: طی روزهای اخیر باتوجه به تمکین نکردن شش باشگاه ورزشی به عدم فعالیت در وضعیت قرمز این روزهای اهواز و خوزستان، پلمب شدند. نظارت‌ها دقیق است و این باشگاه‌ها با هماهنگی اماکن پلمب شدند.

وی بیان کرد: همچنین اسامی ۴۰ باشگاه ورزشی در اهواز که طی بازرسی‌های غیرمحسوس متوجه تمکین نکردن آن‌ها به دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌ها شدیم، جهت برخورد نهایی به اداره اماکن و نیروی انتظامی معرفی شدند. این باشگاه‌ها با بستن درب باشگاه و به صورت غیر عیان اقدام به پذیرش و فعالیت داشتند.

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان افزود: هر روز با همکاری اداره اماکن، بازرسی مشترک از باشگاه‌ها داریم و هر جا که عدم رعایت به دستورالعمل‌های ابلاغی را ببینیم، بدون شک برخورد می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت استان:

وضعیت آینده خوزستان به رعایت پروتکل‌ها بستگی دارد

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: وضعیت روزهای آینده استان خوزستان به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بستگی دارد.

دکتر سید محمد علوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: همچنان روند بیماری در خوزستان با شیبی ملایم‌تر، صعودی است؛ امیدواریم با افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از شیب پیک بیماری کاسته شود.

وی با بیان اینکه تعداد تخت‌ها و ظرفیت بیمارستان‌ها محدود است، افزود: هر چه مراکز منتخب و کلینیک‌های تنفسی آماده‌تر و فعال‌تر باشند، فشار بر بیمارستان‌ها کمتر خواهد بود و اکنون نیز اکثر بار مراجعه مردم، مربوط به مراکز منتخب و کلینیک‌ها است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: پیش از این، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح اهواز حدود ۵۰ درصد بود اما اکنون به حدود ۸۲ رسیده است. البته میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محلات مختلف اهواز، متفاوت است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: وضعیت روزهای آینده استان خوزستان به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بستگی دارد.

پلمب 6 باشگاه ورزشی اهواز / بازرسی از رعایت پروتکل‌ها در ادارات خوزستان

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان عنوان کرد

پیش‌بینی افزایش موارد مرگ ناشی از کرونا در جنوب غرب خوزستان

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در پیک جدید، بیماران بدحال‌تر از پیک‌های قبلی هستند و سیر بیماری نیز شدیدتر است یعنی بیماران با سرعت بیشتری بدحال می‌شوند.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در طغیان بیماری‌ها ابتدا موارد سرپایی، سپس موارد بستری و بعد از آن موارد مرگ و میر افزایش می‌یابد.

وی افزود: در حال حاضر در پی افزایش موارد سرپایی روزهای گذشته، روند بستری بیماران در جنوب غرب خوزستان رو به افزایش است؛ در نتیجه ممکن است تعدادی از بیمارانی که بستری می‌شوند بدحال شوند و در روزهای آینده موارد مرگ هم افزایش یابد.

سلمان‌زاده ادامه داد: به نظر می‌رسد موارد سرپایی به حالت پلاتو رسیده و نسبتا با ثبات است اما نمی‌توانیم زیاد به خودمان امیدواری دهیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در پیک جدید، بیماران بدحال‌تر از پیک‌های قبلی هستند و سیر بیماری نیز شدیدتر است یعنی بیماران با سرعت بیشتری بدحال می‌شوند.

وی افزود: اگر قبلا بیماران پس از یک هفته بدحال می‌شدند، اکنون پس از یکی دو روز به سمت بدحال شدن می‌روند. سن ابتلا نیز نسبت به پیک‌های قبلی کاهش یافته است.

پلمب 6 باشگاه ورزشی اهواز / بازرسی از رعایت پروتکل‌ها در ادارات خوزستان

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز خبر داد

افزایش روزانه مراجعه به مراکز نمونه‌گیری در اهواز

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: روند مراجعه به مراکز منتخب نمونه‌گیری، روزانه رو به افزایش است و هنوز به نوک قله پیک نرسیده‌ایم؛ برای رسیدن به نوک قله پیک باید روند تعداد مراجعه‌کنندگان در مدت چند روز، ثابت باشد.

امراله مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ادامه روند افزایش میزان مراجعه به مراکز بهداشتی منتخب نمونه‌گیری اظهار کرد: روز گذشته (دوشنبه) ۲ هزار و ۷۰۰ تست در شرق اهواز انجام شده است؛ این حجم نمونه‌گیری به منظور افزایش بیماریابی و کاهش بار بیمارستان‌ها انجام شده است.

وی افزود: روند مراجعه به مراکز منتخب نمونه‌گیری، روزانه رو به افزایش است و هنوز به نوک قله پیک نرسیده‌ایم؛ برای رسیدن به نوک قله پیک باید روند تعداد مراجعه‌کنندگان در مدت چند روز، ثابت باشد.

مردانی با اشاره به فراوانی موارد ابتلا به کرونا در مناطق شرق اهواز گفت: ۵۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا در شرق اهواز، در هفته گذشته به ترتیب از چهار منطقه پاداد، باهنر، کوی ملت و زیتون بوده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز با اشاره روند اعمال محدودیت‌ها در بازار مرکزی اهواز بیان کرد: در حال حاضر میزان اجرای محدودیت‌ها در هسته مرکزی شهر اهواز تقریبا ۶۰ تا ۶۵ درصد است.

پلمب 6 باشگاه ورزشی اهواز / بازرسی از رعایت پروتکل‌ها در ادارات خوزستان

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در استان خبر داد

ادامه محدودیت‌های خوزستان تا پایان شرایط اضطراری

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: همه محدودیت‌ها در استان خوزستان به قوت خود باقی است تا از شرایط اضطرای خارج شویم.

ولی‌الله حیاتی در خصوص چگونگی اعمال محدودیت‌ها در استان خوزستان در روزهای پایانی سال اظهار کرد: بنا بر دستور استاندار خوزستان، تمام محدودیت‌های شرایط اضطراری همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: کنترل ورودی‌ها و خروجی‌های خوزستان، کنترل تردد از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد و نظارت و تشدید اجرای پروتکل‌ها در اصناف ادامه دارد.

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: در شهرهای قرمز، تنها گروه شغلی ۱ مجاز به فعالیت هستند و مابقی مشاغل اجازه فعالیت ندارند.

حیاتی که در یک بخش خبری صحبت می‌کرد، با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: همه محدودیت‌ها در استان خوزستان به قوت خود باقی است تا از شرایط اضطرای خارج شویم.

این خبر تکمیل می‌شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان