سیستم فیلتراسیون کارخانه سیمان ایلام باید بروزرسانی شود


سیستم فیلتراسیون کارخانه سیمان ایلام باید بروزرسانی شود

ایلام - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: کارخانه سیمان ایلام بعنوان یکی از صنایع مهم این استان برای جلوگیری از انتشار آلودگی هوا و حفاظت از محیط زیست سالم باید سیستم های فیلتراسیون خود را بروزرسانی کند.

غلامرضا ابدالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: سیستم فیلتراسیون کارخانه سیمان ایلام از نوع الکتروفیلتر است که این سیستم منسوخ شده است.

وی افزود: این کارخانه طبق تعهدات زیست محیطی برای حفاظت از محیط زیست سالم برای مردم باید از سیستم جدید بک هاوس استفاده کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام تاکید کرد: کارخانه سیمان برای نصب سیستم فیلتراسیون بک هاوس براساس برآورد باید بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اختصاص دهد.

ابدالی یادآور شد: کارخانه سیمان ایلام دارای ۲ خط تولید است که خط اول آن مربوط به دهه شصت و خط دوم آن نیز به دهه هشتاد باز می گردد.

وی اضافه کرد: کارخانه سیمان ایلام تا سال ۸۹ هیچ نوع آلودگی را نداشته، اما از سال ۸۹ تا ۹۱ جزو صنعت آلاینده به شمار می‌آمد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: این کارخانه در سال ۹۹ بیش از حد مجاز آلودگی داشته که اقدامات لازم برای برای رفع این آلودگی توسط اداره محیط زیست استان اتخاذ شده است.

به گزارش ایرنا، ۴۶ سازمان مردم‌نهاد محیط زیست با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر در ایلام فعالیت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا