«هوشنگ حریرچیان» بازیگر طنز سریال ساختمان پزشکان را بشناسید


«هوشنگ حریرچیان» بازیگر طنز سریال ساختمان پزشکان را بشناسید

هوشنگ حریرچیان که یک بار به کرونا مبتلا شده، معتقد است این روزها با کمدی می‌شود حال مردم را خوب کرد. به گزارش شیرین طنز،... ادامه مطلب نوشته «هوشنگ حریرچیان» بازیگر طنز سریال ساختمان پزشکان را بشناسید اولین بار در پایگاه خبری شیرین طنز. پدیدار شد.

هوشنگ حریرچیان که یک بار به کرونا مبتلا شده، معتقد است این روزها با کمدی می‌شود حال مردم را خوب کرد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، هوشنگ حریرچیان بازیگر گزیده کاری است و در همین معدود فیلم‌ها و سریال‌هایی که بازی کرده، نقش‌های طنز سهم قابل توجهی را به خود اختصاص می‌‌دهد. این بازیگر پیشکسوت تا به امروز در سریال‌های عکاس‌باشی، هشت بهشت، تفنگ سرپر، پژمان، آشپزباشی، سایه سلطان، خاتون و … بازی کرده است. حریرچیان در سریال “ساختمان پزشکان” ایفاگر نقش «فرید» است؛ پدر خانواده که البته میان پسرانش نیما و ناصر تفاوت قائل می‌‌شود و خصوصیات اخلاقی عجیب و مخصوص به خودش را دارد.

یک تجربه متفاوت

او می‌گوید زمانی که چند قسمت آماده از فیلمنامه سریال را خوانده است، احساس کرده که ساختمان پزشکان می‌تواند یک تجربه متفاوت باشد. این بازیگر، طنز سریال “ساختمان پزشکان” را متفاوت و خاص عنوان و تأکید می‌‌کند که اثر سروش صحت نمی‌خواهد لودگی کند و به هر قیمتی مخاطب را بخنداند.

هوشنگ حریرچیان خصوصیات عجیب و غریب فرید را از جمله دلایل جذابیت این کاراکتر برمی‌شمرد و تصریح می‌کند به لحاظ اخلاقی اشتراکات زیادی با پدر خانواده افشار نداشته است. به باور این بازیگر، نقشی که در “ساختمان پزشکان” ایفاگرش است با تمام نقش‌های قبلی‌اش تفاوت دارد.

او تأکید می‌کند که به خواست سروش صحت در ساختمان پزشکان لهجه اصفهانی گرفته و خودش اصراری به داشتن لهجه نداشته است. همچنین علت تبعیض قائل شدن میان پسران خانواده افشار را از سوی پدر و مادرشان، نشان دادن ناهنجاری‌‌های اخلاقی قابل مشاهده در خانواده‌‌ها و جامعه با چاشنی غلو می‌داند.

«هوشنگ حریرچیان» بازیگر طنز سریال ساختمان پزشکان را بشناسید

این روزها سریال‌های تکراری و قدیمی که در شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود به نوعی جایگزین سریال‌های جدید به حساب می‌آید تا سازندگان سریال‌های امروزی بدانند هنوز مردم بیننده آن کارهای قدیمی‌اند چون هم داستان، سوژه و چارچوب مشخصی دارند و هم هنرنمایی‌هایشان بیشتر به چشم می‌خورد و البته دلایل دیگری هم دارد که به بهانه پخش “ساختمان پزشکان” با هوشنگ حریرچیان بازیگر نقش فرید هم‌کلام شدیم که در ادامه می‌خوانید:

* بگذارید ابتدا با تجربه شما در سریال “ساختمان پزشکان” شروع کنیم که اولین حضورتان در سریال طنز شبانه به شمار می‌رود؛ چطور شد؟

البته من قبل از “ساختمان پزشکان” در فیلم‌ها و سریال‌‌های طنز دیگری بازی کرده بودم اما این سریال اولین حضورم در کار طنز شبانه به شمار می‌رفت. وقتی چند قسمتی از فیلمنامه سریال را که آماده بود، خواندم احساس کردم “ساختمان پزشکان” می‌‌تواند تجربه متفاوتی باشد که اتفاقاً همین‌طور هم بود. از سوی دیگر، بازیگران و عوامل خیلی خوبی در سریال حضور داشتند که همکاری با آن‌ها می‌توانست لذت‌بخش باشد.

* حضور در سریالی که هر شب پخش می‌شد و قاعدتاً با شروع پخش، تصویربرداری و مراحل فنی همه توأمان می‌شدند برایتان سخت نبود؟

بازی در سریال‌‌های شبانه شرایط خاصی دارد. معمولاً همه‌چیز در این سریال‌ها باید سر وقت باشد و کارها هم به شکل فشرده پیش می‌رود تا سریال به پخش برسد. کار آسانی نبود؛ اما به هر حال من بازیگرم و این توانایی را دارم که خودم را با شرایط وفق بدهم.

* اگر بخواهیم خاطره‌بازی داشته‌ باشیم؛ چقدر کاراکتر فرید به عنوان پدرِ داستان “ساختمان پزشکان” را دوست داشتید و به عنوان پدر یک خانواده، با این نقش احساس نزدیکی کردید؟

این کاراکتر به لحاظ سنی به خودم خیلی نزدیک بود؛ اما در برخی از خصوصیات اخلاقی‌اش هیچ اشتراکی با هم نداشتیم. او دارای ویژگی‌های عجیب و غریبی بود که خودم اصلاً نمی‌پسندیدم. با این حال، به عنوان بازیگر اگر نتوانم با یک نقش ارتباط برقرار کنم، اصلاً ایفایش را قبول نمی‌‌کنم. از این لحاظ، فرید را با همه خصوصیات مثبت و منفی‌اش دوست داشتم.

* البته همین خصوصیات عجیب و غریب فرید، شخصیت او را خاص کرده بود و به بسیاری از کاراکترهای این‌چنینی که معمولاً آرام و ساکت و منفعل هستند، شباهتی نداشت.

همه این خصوصیات از قبل در شخصیت‌‌پردازی این کاراکتر لحاظ شده و قرار نبود او شبیه بسیاری از پیرمردهای بازنشسته‌ای باشد که همیشه می‌بینیم. این پیرمرد نه تنها ساکت و آرام نیست که حتی شیطنت‌های کودکانه زیادی دارد. با همسرش جروبحث می‌‌کند تا جایی که حتی زنش به حالت قهر از خانه می‌رود یا مثلاً میان پسرهایش تبعیض قائل می‌شود و با همدستی یکی، علیه دیگری توطئه می‌کند. آقایان صحت و قاسم‌خانی تأکید داشتند که فرید به عنوان پدر خانواده دارای چنین اخلاقی باشد.

* پس به این ترتیب بازی در قالب چنین کاراکتری باید برای خودتان هم جذاب بوده باشد؟

دقیقاً همین‌طور است. فرید با همه نقش‌‌هایی که قبلاً بازی کرده بودم، تفاوت داشت. او به هیچ‌کدام از پدرهایی که قبلاً نقش‌شان را بازی کرده بودم، شباهت نداشت. همین تفاوت، بازی در نقش او را برایم لذت‌بخش می‌کرد و نمی‌گذاشت تا فشردگی کار برایم آزاردهنده شود.

#gallery-1 { margin: auto; } #gallery-1 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 100%; } #gallery-1 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-1 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */ * معمولاً در بیشتر نقش‌هایتان یک ته‌لهجه اصفهانی دارید. این ته‌لهجه در “ساختمان پزشکان” هم مشاهده می‌شود و به نظر می رسد بخشی از بازی‌تان شده است.

اتفاقاً در ابتدا اصلاً قرار نبود لهجه داشته باشم و چون مدت‌ها بود که نقشی را با لهجه بازی نکرده بودم، اصلاً هم برایم آسان نبود؛ اما آقای صحت اصرار داشت که حتماً ته ‌لهجه اصفهانی داشته باشم.

* یکی از سؤال‌هایی که برای مخاطب در حین تماشای سریال “ساختمان پزشکان” پیش می‌آید علت تبعیض افراطی فرید و همسرش (محبوبه) درباره نیما و ناصر است. واقعاً چرا این‌قدر ناصر را تحویل می‌‌گیرند و به نیما سرکوفت می‌زنند، آن هم در حالی که ناصر یک خلافکار تازه از زندان آزاد شده است و نیما یک پزشک روانشناس؟!

آقای صحت می‌‌خواست با زبان طنز بعضی از ناهنجاری‌های رفتاری در میان خانواده‌ها را نشان ‌دهد که یکی از آن‌ها، همین تبعیض قائل شدن میان فرزندان است. ذات کار طنز در این است که این معایب را درشت‌تر از آنچه که هست نشان دهد. روی همین حساب است که تبعیض میان نیما و ناصر این قدر به چشم می‌آید. البته ناصر اگرچه بیکار و خلافکار است؛ اما شباهت‌های ظاهری و رفتاری بیشتری با پدر و مادرش دارد و شاید به همین دلیل باشد که از سوی آنها محبت و توجه بیشتری می‌بیند.

* همکاری‌تان با سروش صحت در ساختمان پزشکان با سریال “پژمان” هم ادامه پیدا کرد. این تجربه همکاری را چگونه دیدید؟

سروش صحت یک همه فن حریف است و علاوه بر بازیگری، کار نویسندگی و کارگردانی هم می‌کند و به همه این حوزه‌‌ها احاطه دارد. طبیعی است که کارکردن با چنین آدم مسلطی لذت‌بخش است. ضمناً او رابطه خیلی خوبی با بازیگران برقرار می‌کند و پذیرای نظرات آن‌ها است.

* ساختمان پزشکان یکی از سریال‌‌های طنز جذاب و پر مخاطب تلویزیون در یک دهه گذشته است. نقاط قوت این سریال را در چه می‌‌بینید؟

ساختمان پزشکان” با وجود کمدی بودن حرف برای گفتن زیاد دارد. این سریال به بسیاری از مشکلات جامعه می‌پردازد بدون آن که بخواهد لودگی کند. سریال از طنزی خاص برخوردار است و کمدی واقعی به شمار می‌‌رود. به لحاظ ساختاری هم ساختمان پزشکان از ویژگی‌‌های خوبی بهره می‌برد. تیم نویسندگان خیلی خلاقی بالای سر کار بود و کارگردانی را هم جوان خوش ذوقی مثل سروش صحت برعهده داشت. بازیگران سریال هم از پیشکسوتان تا جوانان خیلی خوب در نقش‌‌های خود ظاهر شدند و درخشیدند. طبیعی است که سریالی با این خصوصیات بتواند با بینندگان ارتباط خیلی خوبی برقرار کند.

* در اکثر نقش‌هایی که از شما دیده‌ایم رگه‌هایی از طنز قابل مشاهده است. خودتان چقدر به ژانر کمدی علاقه دارید؟

فکر می‌‌کنم با کمدی می‌توان حال مردم را خوب کرد. خودم هم روحیه طنازی دارم و دوست دارم هم بخندم و هم دیگران را بخندانم. خوشبختانه اکثر نقش‌هایی هم که تا به امروز داشته‌ام، کمدی بوده‌‌اند.

* واکنش مخاطبان پس از پخش سریال “ساختمان پزشکان” چگونه بود؟

مردم همیشه به من لطف داشته‌اند. برای ساختمان پزشکان بازخوردهای خیلی خوبی گرفتم و خوشبختانه سریال مخاطبان زیادی داشت.

* این روزها چه می‌کنید و مشغول چه کاری هستید؟

از آنجا که یکبار به کرونا مبتلا شدم و خوشبختانه بهبود پیدا کردم و با توجه به شرایط موجود، ترجیح می‌‌دهم فعلاً کار نکنم تا کرونا تمام شود.

قسمت ۱۹ ؛ سریال « خاتون » با هنرمندی هوشنگ حریرچیان با زیرنویس انگلیسی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید