علائم کرونای انگلیسی مشابه کرونای چینی است


علائم کرونای انگلیسی مشابه کرونای چینی است

مدیر درمانگاه تخصصی داخلی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: علائم کرونای انگلیسی تقریبا مشابه کرونای چینی است؛ علائمی مثل تنگی نفس، تب، دردهای مفصلی، اختلالات گوارشی، سرفه، درگیری ریه و... در افراد بروز می کند، اما بروز و شدت علائم در کرونای انگلیسی بالا است.

راحله میری در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: اگر این علائم در افراد با سنین پایین رخ دهد، می‌توان مشکوک به کرونای انگلیسی شد. همچنین ابتلاء سریع افراد یک خانواده به ویروس هم علامت دیگری است که می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به کرونای انگلیسی باشد.

وی ادامه داد: یکی از علائم دیگر بحث درگیری سریع افراد است؛ یعنی اگر در فردی ظرف دو تا سه روز علائم شدید کرونا نمایان شود، مشکوک به کرونای انگلیسی می‌شویم.

به گفته دکتر میری، در کرونای انگلیسی در صورت بروز علائم، ریه افراد ظرف دو تا سه روز درگیر می‌شود و این درحالی است که در کرونای چینی این مدت ۱۰ تا ۱۲ روز به طول می انجامد.

مدیر درمانگاه تخصصی داخلی جهاددانشگاهی خراسان رضوی تصریح کرد: از علائم مراجعان به مراکز درمانی می‌توان دریافت کرد که در کرونای چینی عمدتا افراد با سنین بالا یا دارای بیماری زمینه‌ای درگیری شدید پیدا می‌کنند، اما در این نوع کرونا، شدت علائم را در سنین پایین‌تر و حتی کودکان مشاهده می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این نوع از ویروس کرونا هم مانند کرونای چینی این احتمال وجود دارد که افراد مبتلا بدون علامت بوده و یا علائم خفیف بیماری در آنها ظاهر شود، اما در صورت ابتلا به این ویروس، تعداد بیشتری از افراد مبتلا وارد فاز علامت‌دار خواهند شد.

میری درخصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد: استفاده از دو ماسک، عدم تجمع در مکان‌های عمومی و رعایت قرنطینه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا لازم و ضروری است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403