ضرورت راه‌اندازی مراکز ماده 16 ترک اعتیاد در استان زنجان


ضرورت راه‌اندازی مراکز ماده 16 ترک اعتیاد در استان زنجان

استاندار زنجان گفت: ایجاد و راه‌اندازی مراکز ماده 16 ترک اعتیاد در استان موضوع مهمی است که مقرر شده بود مسئولان کشوری در این زمینه به استان زنجان کمک کنند.

فتح‌الله حقیقی ظهر امروز (۱۲ اسفندماه) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان که در محل استانداری برگزار شد، با بیان اینکه در خصوص وضعیت اقدام‌های غیرقانونی که برخی از افراد تحت عنوان کشاورزی انجام می‌دهند، باید کمیته‌ای برای برخورد جدی با این خلاف تشکیل شود و فرمانداران باید در شورای تامین شهرستان‌ها به جد به این موضوع بپردازند، اظهار کرد: هزینه این کار خلاف، باید سنگین و عبرت‌آمیز باشد، زیرا کسی که اقدام به کشت مواد مخدر می‌کند دیگر کشاورز نیست و همه زندگی هم‌نوعان خود را نابود کرده و اداره‌کل جهادکشاورزی استان نیز باید همه حقوق آن فرد را حذف کند.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد و راه‌اندازی کمپ رسمی ماده ۱۶ ترک اعتیاد در استان، افزود: افزایش ۳۷ درصدی دستگیری‌ها در حوزه مواد مخدر در استان نشان‌دهنده این است که متخلفان باید بدانند در راه مبارزه با هر نوع ماده مخدری حتی در شرایط خطرناک کرونا، بسیار جدی هستیم و خانواده و اجتماع بدانند وظیفه سنگینی دارند. متاسفانه افرادی که به این شغل ذلت‌بار اقدام کردند حتی شرایط کرونا را نیز در نظر نمی‌گیرند، بنابراین خانواده و اجتماع در این رابطه نقش مهمی دارد و باید حضوری جدی داشته باشند.

این مسئول با تاکید بر لزوم رسیدگی به خانواده‌های معتادان توسط ستاد خیریه تشکیل شده در استان، تصریح کرد: اکنون ۱۲۰۰ واکسن کووید - ۱۹ با نام و مشخصات افراد براساس اولویت وارد شده است که طبق اولویت‌بندی افرادی که در خط مقدم نیروی انتظامی قرار دارند نیز تزریق خواهد شد.

استاندار زنجان با اشاره به لزوم همکاری کارشناسان کشاورزی، دهیاران و غیره برای کمک به نیروی‌انتظامی در مبارزه با مواد مخدر، ادامه داد: انجام اقدامات هدفمندانه و هوشمندانه باعث نتایج خوب در اجتماع شده است؛ به‌طور مثال در ماه‌های گذشته با خارج شدن برخی از معتادان به دلایلی از کمپ‌ها، میزان سرقت‌ها افزایش پیدا کرده بود، اما با انجام اقدامات هوشمندانه از این روند پیشگیری شد.

حقیقی با تاکید بر لزوم ایجاد خانه میان‌راهی و پیگیری آن توسط دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان، خاطرنشان کرد: در خصوص مشارکت گروه‌های همتا به‌عنوان نهادهای مدنی باید اطلاع‌رسانی کمیته ذی‌ربط بیشتر شود و باید فضای مجازی در حوزه موادمخدر توسط پلیس فتا استان بیشتر پایش و رصد شود.

دادستان زنجان نیز در ادامه این جلسه، با بیان اینکه وضعیت همه پرونده‌های خودرویی موادمخدر در استان زنجان تعیین تکلیف شده است، اظهار کرد: باید یک خانه میان‌راهی برای معتادان بهبودیافته که تازه از کمپ خارج شدند و مکانی برای خواب ندارند تا پذیرش خانواده در استان زنجان ایجاد شود.

حجت‌الاسلام محسن کرمی از کنترل مجرمان حرفه‌ای در استان زنجان خبرداد و خاطرنشان کرد: باید نیروهایی ثابت در گلوگاه‌های استان به ویژه عوارضی‌ها مستقر شوند و حضور آنان پررنگ‌تر شود، گفتنی است علاوه بر لزوم پایش و رصد بیشتر فضای مجازی در خصوص ترویج استعمال موادمخدر، کنگره ۶۰ نیز نیازمند حمایت است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا