احداث نخستین ایستگاه هواشناسی کوهستان در سیستان و بلوچستان


احداث نخستین ایستگاه هواشناسی کوهستان در سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: وعده احداث نخستین ایستگاه هواشناسی کوهستان استان سیستان و بلوچستان در شهرستان تفتان که از وعده های رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان در بازدید از واحدهای عملیاتی هواشناسی استان بود، محقق شد.

محسن حیدری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: علاوه بر مبادله موافقتنامه احداث ایستگاه هواشناسی تفتان بین اداره کل هواشناسی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، حدود ۵۰ درصد از اعتبار این پروژه نیز جذب شده است.

وی افزود: ارائه مجوز احداث پروژه جدید و تخصیص اعتبار در شرایط کنونی مالی دولت نشان می دهد که نگاه عالی ترین رکن برنامه ریزی و توسعه استان به هواشناسی سازنده و مهم است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سازمان هواشناسی نیز بخشی از اعتبار تأمین تجهیزات این پروژه معادل ۶۶۰ میلیون تومان را پرداخت کرده است که امیدواریم با فراهم شدن شرایط ساخت و ساز در این منطقه کوهستانی، اوایل بهار سال آینده کلنگ احداث این ایستگاه به زمین زده شود.

وی ادامه داد: مهمترین ارتفاعات برف گیر استان یعنی تفتان فاقد ایستگاه هواشناسی است و اداره کل هواشناسی استان غیر از دسترسی به داده های سنجش از دور، هیچ دسترسی به داده های عینی پارامترهای اقلیمی و سابقه بارش های برف آن در دست ندارد.

حیدری بیان کرد: پیش بینی می شود با احداث ایستگاه هواشناسی تفتان به عنوان نخستین ایستگاه هواشناسی کوهستانی استان، اطلاعات اقلیمی این منطقه که از جاذبه های گردشگری طبیعی و ورزشی استان نیز محسوب می شود، برای کاربردهای مختلف ثبت شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس