ارسال 4 هزار بسته گوشت قربانی و 10 تُن آرد برای زلزله‌زدگان سی‌سخت به همت کانون حضرت خدیجه(س)


ارسال 4 هزار بسته گوشت قربانی و 10 تُن آرد برای زلزله‌زدگان سی‌سخت به همت کانون حضرت خدیجه(س)

حجت‌الاسلام ثباتی‌مقدم از ارسال 4 هزار بسته گوشت قربانی و 10 تُن آرد برای زلزله‌زدگان سی‌سخت از سوی کانون فرهنگی هنری «حضرت خدیجه کبری(س)» خبر داد و گفت: این کمک‌ها همچنان در موکب کانون جمع‌آوری می‌شود.

حجت الاسلام «زهیر ثباتی مقدم» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، درباره کمک های مومنانه کانون فرهنگی هنری «حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها» به زلزله زدگان سی سخت، اظهار کرد: بنابر آمار اعلام نزدیک به 3800 خانوار در شهر سی سخت بر اثر زلزله خانه و کاشانه را از دست داده اند و در چادر زندگی می کنند و بخشی نیز در روستاها بی خانمان شده اند، از این رو، حدود شش تُن گوشت قربانی در قالب چهار هزار بسته را برای این خانوارها ارسال کردیم که توسط ستاد فهما و بچه های مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها» ادامه داد: علاوه بر این 10 تُن آرد همراه با یک دستگاه تمام اتوماتیک پخت نان نیز برای زلزله زدگان سی‌سختی ارسال شده است. برای هفته آینده نیز با توجه به مراجعه و همراهی خیران، برنامه ویژه ای برای کمک به زلزله زدگان سی سختی داریم. از این رو، خیران و هموطنان علاقمند به همراهی می توانند کمک های خود را به شماره کارت 5041721111537602 به نام موکب موکب حضرت خدیجه (س) واریز کنند.

وی با بیان اینکه این کمک ها جدای از قربانی های ماه رجب است، گفت: در ماه رجب نیز طبق روال هر ماه قمری، پنج روز پیش از آغاز این ماه عظیم الشان از طریق برنامه سمت خدا برای جذب کمک های خیرانه اقدام شد که در پی آن دو هزار راس گوسفند قربانی شد و در قالب 25 هزار بسته یک و نیم میلیونی بره نر بسته بندی و به 18 استان ارسال شده است.

حجت الاسلام ثباتی مقدم تاکید کرد: توزیع این بسته های گوشت قربانی توسط شبکه عظیم بچه های مسجد در استان های مختلف انجام می شود.

وی درباره برنامه این کانون و موسسه فرهنگی برای ماه شعبان المعظم، ابراز کرد: با توجه به واقع شدن سالروز ولادت امام زمان(عج) در نیمه شعبان، قربانی های این ماه در دو نوبت انجام و گوشت حاصل از آن توزیع می شود. به تناسب استقبال خیران میزان این قربانی ها در ماه شعبان دو برابر می شود.

حجت الاسلام ثباتی مقدم درباره وضعیت استان ها از نظر میزان بهره مندی از طرح قربانی فرهنگی هنری «حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها» خاطرنشان کرد: هر ماه 13 -14 استان تحت پوشش این طرح قرار می گیرند و به طور معمول محرومان هر استان بین پنج تا شش مرتبه از این گوشت های قربانی بهره مند می شوند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل