امسال 87 هکتار از اراضی ملی و کم‌بازده گلستان واگذار شد


امسال 87 هکتار از اراضی ملی و کم‌بازده گلستان واگذار شد

گرگان - ایرنا - سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون 87 هکتار از اراضی ملی و کم‌بازده استان با هدف توسعه بخش‌های اقتصادی و روستایی واگذار شد.

عبدالرحیم لطفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: از این مقدار اراضی در ۵۲ هکتار طرح های کشاورزی از جمله گلخانه و صنایع تبدیلی، دامپروری، واحدهای صنعتی راه اندازی شد.

به گفته وی اکنون اختصاص ۵۰ هکتار زمین کم بازده برای اجرای طرح های زیرساخت اکتشاف نفت و گاز (پالایشگاه) در شهرستان گمیشان در دست پیگیری است که پس از اتمام طرح مطالعاتی به دستگاه مربوطه واگذار خواهد شد.

طرح اکتشاف نفت و گاز در شمال شهرستان گمیشان از امسال با ایجاد زیرساخت و حفر چاه آغاز شده است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: اواخر سال قبل نیز ۶ هزار هکتار زمین از مراتع درجه ۲ و سه در گمیشان برای ایجاد شهرک کشاورزی و اجرای طرح توسعه بخش شیلات و آبزیان (پرورش میگو) واگذار گردید.

راه اندازی شهرک کشاورزی گمیشان در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت پرورش آبزیان در گلستان است که با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی ساخته می شود.

مطابق گزارش مسوولان سازمان جهادکشاورزی گلستان در این شهرک علاوه بر تولید ۱۳ هزار تن میگو، سه هزار و ۴۴۴ فرصت شغلی نیز ایجاد می شود.

شهرستان گمیشان با ۸۰ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان و هم مرز با کشور ترکمنستان و در مجاورت دریای خزر واقع شده و اکثر جمعیت آن را ترکمن های اهل سنت تشکیل می‌دهند.

گلستان هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در بخش صنعت و صنایع تبدیلی کشاورزی دارد که ۹۷ درصد آن را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد و بخشی از این صنایع در ۲۴ شهرک و ناحیه صنعتی مستقر هستند.

این استان ۸۶۲ هزار هکتار عرصه مرتعی در شمال و در همسایگی کشور ترکمنستان، ۴۵۲ هزار هکتار جنگل در نواحی جنوبی، ۱۲۰ کیلومتر ساحل دریای خزر از بندرگز تا گمیشان، ۶۶۷ هزار هکتار زمین زراعی و افزون بر ۳۰ هزار هکتار باغ مثمر دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رفع مشکل دوربین آیفون، 96میلیون‌تومان ناقابل!