مدیرکل امور اقتصادی و دارایی: 60 درصد یزدی‌ها سهام عدالت دارند


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی: 60 درصد یزدی‌ها سهام عدالت دارند

یزد - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد با بیان اینکه 620 هزار نفر معادل 60 درصد جمعیت این استان سهامدار سهام عدالت هستند، گفت: 73 درصد برابر 453 هزار نفر به صورت مستقیم و بقیه به شیوه غیرمستقیم سهم خود را مدیریت می‌کنند.

علی نمازی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در روش مستقیم، افراد پس از آزادسازی سهام خود بدون واسطه میزان سهم خود را مدیریت می‌کنند؛ ولی در روش غیرمستقیم مالکیت و مدیریت سهام فرد، از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، ساماندهی شد، سود یا زیان احتمالی به سهامدار بر اساس عملکرد این شرکت‌هاست.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد یادآور شد: دارندگان غیرمستقیم سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های منتخب حداکثر ۶۰ درصد از سهام خود را به شرکت سرمایه‌گذاری یزد بفروشند.

نمازی با بیان اینکه انتخابات هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت تا پایان سال جاری به صورت الکترونیکی برگزار می شود این اقدام را یک رویداد مهم اقتصادی برشمرد و گفت: کسانی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام انتخاب کردند، برای حفظ حقوق خود و بهره مندی از مزایا از جمله دریافت سود سهام، در انتخابات و مجمع عمومی سهام عدالت شرکت کنند.

وی مراجعه به سایت سجام و تکمیل اطلاعات شخصی و احراز هویت را از مهمترین مراحل فرآیند انجام این اقدام برای شرکت در انتخابات هیات مدیره ذکر کرد و افزود: برای تسهیل شرایط، سهامداران، کارگزاری‌ها و بانک‌های منتخب به صورت رایگان جهت ثبت نام و احراز هویت الکترونیکی اقدام کردند.

وی توزیع متعادل ثروت و درآمد در کشور، توانمندسازی، افزایش ثروت و ایجاد درآمد دایمی برای خانوارهای نیازمند، تسریع در روند خصوصی سازی از طریق واگذاری گسترده سهام شرکت‌های دولتی، استفاده از روش‌های سالم‌تر و شفاف‌تر برای واگذاری سهام شرکت‌ها و افزایش کارآمدی دولت در عرصه وظایف حاکمیتی را از مهم ترین اهداف طرح سهام عدالت بیان کرد.

سهامداران سهام عدالت استان یزد برای آگاهی از دارایی خود می توانند به سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت به نشانی sahamedalat.ir مراجعه کنند.

وی پیشتر در گفت و گو با ایرنا میزان سرمایه شرکت سرمایه گذاری استان یزد را ۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفته بود که سهام این شرکت متشکل از ۴۰ شرکت اقتصادی بزرگ و معتبر ایران است.

وی با بیان اینکه اغلب سهامداران شرکت سرمایه گذاری استان قشرهای آسیب پذیر جامعه هستند، ضمن قدردانی از تلاش رسانه‌ها در اطلاع رسانی موضوع سهام عدالت خواستار توجه بیشتر به این مهم شد.

طرح واگذاری سهام عدالت از سال ۸۴ آغاز شد و بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی دولت موظف است تا ۴۰ درصد سهام بنگاه‌های اقتصادی را به ۶ دهک پایین جامعه واگذار کند.

سهام عدالت ۲ دهک پایین جامعه تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی با ۵۰ درصد تخفیف ارایه شد که پرداخت آن بر اساس سود آن بود و از سال ۹۵ نیز سود پرداخت شد و بر این اساس به خانواده‌ها تا سقف پنج نفر سهام عدالت تعلق می‌گرفت.

پس از اردیبهشت ماه با آزادسازی سهام عدالت مشمولان توانستند روش مستقیم یا غیر مستقیم را انتخاب کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا