220 میلیارد تومان پروژه در شرکت برق منطقه ای غرب به بهره‌بردای رسید


220 میلیارد تومان پروژه در شرکت برق منطقه ای غرب به بهره‌بردای رسید

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب کشور گفت: این شرکت در قالب چهل و سومین پویش هرهفته- الف - ب ایران، روز سه‌شنبه 6 پروژه با 220 میلیارد تومان اعتبار در صنعت برق استان کرمانشاه را به بهره‌برداری رساند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی اسدی» در مراسم افتتاحیه این پروژه ها که با حضور «رضا اردکانیان» وزیر نیرو از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، افزود: یکی از این پروژه ها پست ۶۳/۲۳۰ کیلووات شاهد (شهید قاسم سلیمانی) با اعتبار ۱۱۸ میلیارد تومان است که ظرفیت برق کرمانشاه را ۳۲۰ مگاولت افزایش می دهد که نقش بسزایی در افزایش قابلیت اطمینان شبکه انتقال و فوق توزیع، کاهش تلفات انرژی و ایجاد زیرساخت های تامین برق صنعتی، خانگی، تجاری و کشاورزی این شهرستان دارد.

او همچنین به افتتاح پروژه نیروگاه کوچک مقیاس ۱۲/۶ مگاواتی بخش خصوصی هرسین اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی در این پروژه ۸۱ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده ‌است.

اسدی، یکی دیگر از پروژه ها را احداث پست ۶۳/۲۰ کیلو ولت بخش حمیل اسلام آبادغرب عنوان کرد و افزود: برای این پست ۱۸ میلیارد تومان هزینه شده و امیدواریم با بهره برداری از آن، برق موردنیاز مشترکان و متقاضیان به ویژه کشاورزان این بخش تامین شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب کشور همچنین از پروژه های توسعه پست ۶۳/۲۰ کیلو ولت سنقر، قره سو و هرسین استان کرمانشاه خبر داد و گفت: شرکت برق منطقه ای غرب تامین برق استان های مرزی کردستان، کرمانشاه و ایلام با ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق را پوشش می‌دهد، برای تامین برق تمام صنایع سنگین و سبک، کارگاه ها و تولیدی ها، بهره برداران کشاورزی و تجاری هیچ محدودیت و مشکلی ندارد و حتی می تواند به کشور عراق برق مازاد خود را صادر کند.

شرکت برق منطقه ای غرب با پوشش ۷۴ هزار کیلومتر مساحت و جمعیت حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، بیش از ۸۵ هزار و ۷۲۰ کیلومتر شبکه انتقال برق، هزار و ۶۵۰ مشترک دارد که ۲۵ مشترک آن از واحدهای صنعتی سنگین مانند کارخانه سیمان و پتروشمی و غیره است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!