کتاب دو جلدی «مبانی الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت» منتشر شد


کتاب دو جلدی «مبانی الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت» منتشر شد

مجموعه دو جلدی مبانی الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت شامل 10 فصل همچون نیم‌نگاهی به بنیاد‌های تمدن غرب و مبانی جهان‌شناختی منتشر شد.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مجلد دو جلدی مبانی الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا شاکرین و با همکاری حجج‌اسلام و آقایان محمدحسن قدردان قراملکی، محمدجواد رودگر، محمد جداری عالی و فاضل حسامی از اعضای هیات علمی پژوهشگاه توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه و به همت گروه منطق فهم دین منتشر شد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از جمله ملزومات اساسی در راستای نیل به تمدن نوین اسلامی و ضامن بقا، پویایی و تکامل جامعه و نظام اسلامی است. تدوین این الگو مبتنی بر مبانی معرفتی و زیرساخت‌های نظری است که بدون توجه به آن‌ها، جریان رو به پیشرفت جامعه و نظام اسلامی، اهداف و مسیر صحیح را باز نمی‌یابد. تحقیق حاضر پس از نگاهی به مبانی غرب، در پی دستیابی به مبانی نظری اسلامی است تا بتواند علاوه بر تبیین رابطه دین و پیشرفت، مبانی، اهداف و اصول راهبردی تحقق یافتن پیشرفت اسلامی ایرانی را استخراج و تببین نماید. الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در چارچوب مبانی اسلامی، الگویی خدامدار، شریعت‌محور، خردبنیان، ارزش‌گرا، ناظر به ابعاد و ظرفیت‌های گوناگون انسان، شکوفاگر متوازن همه‌ی استعدادها و توانش‌های آدمی، ناظر به نیازهای فردی و اجتماعی، مادی و معنوی، حافظ عزت، مصلحت و کرامت انسان، کمال، تقرب الی‌الله و سعادت جاودان ­فرد و جامعه اسلامی است.

مجموعه دو جلدی مبانی الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت از ۱۰ فصل به شرح زیر تشکیل شده است:

فصل اول: کلیات و مفاهیم، فصل دوم: نیم‌نگاهی به بنیاد‌های تمدن غرب، فصل سوم: مبانی معرفت‌شناختی، فصل چهارم: مبانی هستی‌شناختی، فصل پنجم: مبانی خداشناسی، فصل ششم: مبانی جهان‌شناختی، فصل هفتم: مبانی انسان‌شناختی، فصل هشتم: مبانی جامعه‌شناختی، فصل نهم: مبانی ارزش‌شناختی، فصل دهم: مبانی دین‌شناختی

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه