درخواست استاندار خراسان جنوبی برای سرمایه‌گذاری شرکت ملی مس در استان


درخواست استاندار خراسان جنوبی برای سرمایه‌گذاری شرکت ملی مس در استان

استاندار خراسان جنوبی از شرکت ملی صنایع مس ایران خواست ادامه مطالعه و اکتشاف پهنه‌های معدنی مس را در این استان سرعت ببخشد و نسبت به توسعه سرمایه‌گذاری در بهره‌برداری از معادن مس اقدام کند.

حمید ملانوری، امروز سه شنبه ۱۲ اسفند در دیدار با اردشیر سعد محمدی؛ مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، ذخایر مس استان را کم‌نظیر خواند و افزود: براساس مطالعات صورت گرفته، خراسان جنوبی مستعد کانی‌سازی مس است.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: با گسترش فعالیت‌های اکتشافی، در آینده نزدیک می‌توان خراسان جنوبی را به ‌عنوان یکی از مناطق مس‌خیز کشور معرفی کرد.

استاندار خراسان جنوبی از سابقه طولانی فعالیت‌های معدنی استان در حوزه مس گفت و افزود: چند دهه فرایند تولید مس در معدن مس قلعه زری، گواه این موضوع است.

وی گفت: در معدن مس قلعه زری به‌عنوان تنها معدن مس زیرزمینی کشور تمامی اقدامات از اکتشاف گرفته تا فرآوری ذخایر انجام می‌شود.

ملانوری بر توجه ویژه به اکتشاف و فرآوری مس در استان خراسان جنوبی تاکید کرد و افزود: با افزایش میزان ذخایر مس، خراسان جنوبی می‌تواند در آینده نقش تاثیرگذاری در اقتصاد کشور ایفا کند و نیاز صنایع داخلی را به این کانی برآورده سازد.

وی در این دیدار از مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خواست ادامه مطالعه و اکتشاف پهنه‌های معدنی مس را در استان سرعت ببخشد و نسبت به توسعه سرمایه‌گذاری در بهره‌برداری از معادن مس اقدام کند.

استاندار خراسان جنوبی بر رفع مشکلات موجود در مجتمع مس قلعه زری توسط شرکت ملی صنایع مس ایران تاکید کرد و اقدامات این مجموعه را به عنوان معین توسعه‌ای مناطق کمتر برخوردار در زمینه محرومیت‌زدایی در استان خواستار شد.

این نشست قول مساعد مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران برای ورود جدی در راستای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در خراسان جنوبی را به همراه داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا