مراجعه به مراکز سرپایی کرونا در فارس افزایش یافته است


مراجعه به مراکز سرپایی کرونا در فارس افزایش یافته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، اعلام کرد که طی‌روزهای اخیر شاهد افزایش مراجعه به مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس در استان فارس هستیم.

دکتر مهرزاد لطفی، سه‌شنبه ۱۲ اسفند در جلسه ستاد کرونای علوم پزشکی شیراز، گفت: افزایش قابل توجه مراجعان به مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس در استان، نشان از افزایش سرعت ابتلا به این بیماری و انتقال آن در بین افراد جامعه است.

او با ابراز نگرانی از وضعیت پیش رو نسبت به بیماری کووید۱۹ و ورود ویروس جهش یافته کرونا موسوم به انگلیسی در استان، افزود: بی توجهی ها و سهل انگاری ها در برابر کروناویروس، یک تهدید جدی بوده و افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر را به همراه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از افزایش ورودی بیماران به بیمارستان‌های فارس خبر داد و گفت: رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و افزایش موارد بستری در بیمارستان های استان، بحرانی دوباره را به همراه دارد و برای دستیابی به وضعیتی مناسب در استان، به همکاری و مشارکت کامل مردم در این زمینه نیاز داریم.

لطفی یادآور شد: شدت سرایت پذیری و بیماری زایی ویروس جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی بسیار بالا است و باید نسبت به رعایت دستورات بهداشتی بیشتر احساس مسئولیت کرد.

افزایش تعداد قربانیان کرونا در فارس

به گزارش ایسنا و به گفته سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مجموع قربانیان کرونا در استان فارس با اضافه شدن ۲ فوتی دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته به ۳۲۵۷ نفر رسیده است.

دکتر اورنگ ایلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۴۵ هزار و ۵۳۴ تست تشخیصی مولکولی در فارس تهیه و آزمایش شده است، گفت: این اقدام منجر به شناسایی ۱۷۶ هزار و ۲۳۹ مورد مثبت قطعی شده است.

او با بیان اینکه تعداد ۳۷ هزار و ۵۲۰ نمونه نیز در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی، گرفته و آزمایش و منجر به شناسایی ۳۰۷۰ بیمار مثبت شده است، گفت: براین اساس جمع کل بیماران مثبت شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا در فارس ۱۷۹ هزار و ۳۰۹ نفر بوده است.

ایلامی همچنین مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز ۵۳۹ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، ۹۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

سرپرست معاونت درمان علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۱۷۰ هزار و ۸۷۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

ایلامی با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا به کروناویروس و ورودی بیمارستان های استان فارس، تاکید کرد: با توجه به ورود ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی به استان و قدرت سرایت پذیری و بیماری زایی بسیار بالای آن، رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از پیش نیاز است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه