برخی می‌خواهند ریشه مشکلات کشور را به تحریم‌ها مرتبط کنند


برخی می‌خواهند ریشه مشکلات کشور را به تحریم‌ها مرتبط کنند

رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: برخی بدنبال آن هستند ریشه مشکلات کشور را به جای سوء مدیریت‌ها به تحریم‌ها نسبت دهند.

سردار زهرایی، امروز(12 اسفند) در مراسم انعقاد تفاهم نامه بین سازمان بسیج سازندگی و کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، گفت: برخی دانسته و یا نادانسته بدنبال این هستند که ریشه اصلی مشکلات کشور را به جای سوء مدیریت‌ها و ناکارآمدی‌های نظام اداری، به تحریم ها مرتبط کنند که نوعی تحریف واقعیت است.

وی افزود: تحریف بزرگتر این است که رویش‌ها و خط شکنی‌ها و بن بست شکنی‌هایی که در دوران پس از پیروزی انقلاب در بزنگاه‌های مختلف اتفاق افتاده به ورطه فراموشی سپرده و با مولفه های دیگری برای مذاکره و چانه‌زنی در خارج جایگزین شود.

وی با بیان اینکه در دوران پیروزی انقلاب جوانان کشور مقابل رژیم ستمشاهی به میدان آمده و رژیم شاهنشاهی را از پای درآوردند، گفت: در دوران دفاع مقدس هم حسن تهرانی مقدم ها و چمران ها و باقری ها به میدان آمده و با نبوغ خود از کشور در مقابل دشمنان دفاع کردند.

زهرایی ادامه داد: حال سئوال این است که در دفاع مقدس نوین و جنگ اقتصادی و تهاجم فرهنگی که علیه نظام ما به راه انداخته‌اند، آیا حسن تهرانی مقدم هایی نداشته و نداریم.

وی گفت: امروز کارآفرینی که در این نظام اداری اسیر در قفس قوانین از هفت خوان رستم عبور کرده و با همت خود همه موانع را پشت سر می‌گذارد در نوع خودش خط شکنی کرده و باید این حرکت ها مورد حمایت قرا گیرد.

وی با بیان اینکه همین جوانمان و کارآفرینان افسران این جنگ به راه افتاده علیه ما هستند، گفت: تحریف کردن این نسل از انقلاب ظلم به انقلاب است که متاسفانه دارد اتفاق می افتد.

رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: امروزه جریان جهادی کشور راه خود را پیدا کرده و با وجود همه تنگناها خودش را نشان داده و دارد به یک جبهه جهانی جهادی خدمت رسان در عرصه های مختلف تبدیل می شود.

وی گفت: در سازمان بسیج سازندگی سعی کرده ایم از نگاه سلیقه ای و جزیره ای و پروژه ای فاصله بگیریم و بر اساس نیاز مناطق مختلف و مسائل و مشکلات مردم مناطق توجه کرده و براساس آن عمل کنیم. در سازمان بسج سازندگی ماموریت ها مشخص است و کار سلیقه ای نداریم.

وی توسعه و تقویت صندوق های قرض الحسنه با نگاه به ایجاد اشتغال و ایجاد قطب های صنایع تبدیلی براساس ظرفیت های مناطق را از برنامه‌های مورد توجه در بسیج سازندگی عنوان کرد.

زهرایی افزود: طرح های محرومیت زدایی بسیج سازندگی نیز باید هدفمند باشد و از پراکنده کاری پرهیز شود.

وی بر مشارکت با دستگاه های دیگر به منظور هم افزایی نیز تاکید کرد و گفت: در بسیج سازندگی به برخی نهادها در اجرای طرح هایشان کمک می کنیم که نمونه آن مشارکت در طرح "آجر به آجر" به منظور مدرسازی بود.

سرهنگ هزارخانی رییس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه نیز با اشاره به ظرفیت های اقتصادی استان کرمانشاه گفت: با این وجود متاسفانه آمار بیکاری استان بالاست و در برخی شاخص های اقتصادی وضعیت مناسبی نداریم.

وی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در زمینه ایجاد اشتغال و حمایت از طرح های اشتغالزا گفت: آمکادگی داریم اقداماتمان را در این حوزه توسعه بخشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا