کاربران هنوز نتوانسته‌اند با پلی استیشن 5 اتر استخراج کنند


کاربران هنوز نتوانسته‌اند با پلی استیشن 5 اتر استخراج کنند

گزارش GizChina در مورد یک توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار که با اصلاح پردازنده و کارت گرافیک پلی استیشن 5 اقدام به استخراج ارز دیجیتال می‌کند، صحت ندارد.

کاربران می‌توانند از برخی کنسول‌های بازی برای استخراج رمزارز استفاده کنند؛ اما شواهد نشان می‌دهد که خبر پلی استیشن 5 اصلاح‌شده برای استخراج اتر (ETH)، جعلی است.

طبق گزارش GizChina، توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار چینی به نام Yifan Gu با پلی استیشن 5 اقدام به استخراج اتر کرده است. طبق این خبر، این توسعه‌دهنده توانسته است با اورکلاک پردازنده‌ی AMD Ryzen پلی استیشن 5 و کارت گرافیک AMD Radeon آن، با سرعت ۹۸٫۷۶ مگاهرتز در ثانیه اقدام به استخراج کند و اسکرین‌شات منتشرشده توسط Gu نشان می‌داد که این سخت‌افزار اصلاح‌شده نیاز به ۲۱۱ وات برق دارد.

اما اسکرین‌شات منتشرشده توسط این توسعه‌دهنده، حاوی یک کد QR بود که نشان می‌داد این داستان فقط جنبه‌ی سرگرمی داشته است: «چنین نرم‌افزاری وجود ندارد، هاهاها!»

کاربران هنوز نتوانسته‌اند با پلی استیشن 5 اتر استخراج کنند

سونی پلی استیشن 5 را در نوامبر ۲۰۲۰ عرضه کرد؛ اما گفته بود ارائه‌ی این کنسول را تا بهار ۲۰۲۱ در چین آغاز نخواهد کرد. به دلیل تقاضای بالا برای PS5 و محدود بودن سفر به دلیل کرونا، به دست آوردن و دست‌کاری این کنسول توسط Gu با چنین سرعتی تعجب‌آور است.

هنوز افراد می‌توانند توسط PC، کنسول‌های بازی و ریگ‌هایی که مستقیما از تولیدکنندگان خریداری می‌شوند، اقدام به استخراج رمزارز کنند؛ اما مصرف برق، هزینه و همچنین برخی از ریسک‌ها، برخی را از دست زدن به چنین کاری پشیمان می‌کند. بعضی از علاقه‌مندان به استخراج، مزارع استخراج قابل حامل را در خودرو ساخته‌اند.

سال گذشته توسعه‌دهندگان شرکت بازی‌سازی 1st Playable شایعاتی در مورد اینکه یکی از بازی‌های این شرکت می‌تواند برای هک کنسول نینتندو سویچ و استفاده از آن برای استخراج بیت‌کوین به کار برود، رد کردند.

***

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌ دست ‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، تصمیم نهایی را خود اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌ عهده بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر