استاندار البرز: والدین شهیدان فهمیده الگوی ایثار بودند


استاندار البرز: والدین شهیدان فهمیده الگوی ایثار بودند

کرج- ایرنا- استاندارالبرز گفت: والدین شهیدان داود و محمدحسین فهمیده الگوی ایثار، حفظ و نشر ارزش های اسلامی و دفاع مقدس بودند.

عزیزاله شهبازی روز سه شنبه در دیداری با خانواده شهیدان فهمیده که به مناسبت اولین سالگرد درگذشت پدر و مادر این شهیدان انجام شد، افرو د: والدین شهیدان فهمیده برای دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی علاوه بر تقدیم فرزندان خود، در راستای حفظ و نشر ارزش های اسلامی بسیار کوشا بودند و امید است این راه پر رهرو باشد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان فهمیده و والداین محترمشان، افزود: نام پر افتخار شهید محمدحسین فهمیده نه تنها در کشورمان بلند آوازه است بلکه در دنیا و میان نهضت های آزادی خواه جهان به عنوان یک الگو و اسطوره شناخته است.

استاندار البرز ادامه داد: بر مبنای اصول قانون اساسی و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی، راه استقلال و آزادی را طی می کنیم و در این راه شهدای ارزشمندی نیز تقدیم اسلام کرده ایم.
شهبازی گفت: به یاد داریم که در دوران دفاع مقدس چه رشادت هایی صورت گرفت و رزمندگان این دوران آگاهانه حماسه ساز شدند.
وی افزود: پدر گرامی شهیدان فهمیده در تمامی ایران اسلامی حضور پیدا کرده و راه و آرمان شهدا را تبیین کردند و در دوران دفاع مقدس نیز این راه را در پیش گرفته بودند.
استاندار البرز گفت: بارها توفیق داشتیم که به دیدار پدر و مادر گرامی شهیدان فهمیده برویم ولی درگذشت این عزیزان با شیوع بیماری جهانی کووید۱۹ همزمان شد و پیکرهای مطهر والدین این ۲ شهید عزیز مظلومانه به خاک سپرده شدند و مردم و مسوولان نتواستند در این مراسم حضور یابند.
وی افزود: والدین شهیدان فهمیده برای دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی علاوه بر تقدیم فرزندان خود، در راستای حفظ و نشر ارزش های اسلامی بسیار کوشا بودند و امید است این راه پر رهرو باشد.

شهیدمحمدحسین فهمیده در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۹ با بستن نارنجک به کمر خویش زیر تانک دشمن رفت و آن را منهدم کرد و به فیض عظمای شهادت رسید.

امام خمینی (ره) از این شهید والامقام ۱۳ ساله به عنوان رهبر یاد کردند.

همچنین شهید داود فهمیده فرزند دیگر این خانواده در سن ۲۰ سالگی و در عملیات والفجر ۲ در منطقه حاج عمران براثر اصابت ترکش دشمن به شهادت رسید.

حاجیه خانم فاطمه کریمی مادر بزرگوار شهیدان فهمیده نیز بانوی ایثارگری بود که ۱۲ اسفند ماه سال ۹۸ به فرزندان شهیدش پیوست.

حاج محمدتقی فهمیده پدر بزرگوار این شهدای والامقام ۱۲ فروردین ماه امسال به دیدار فرزندان آسمانی خود شتافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!