برقرسانی پنج روستا سهم سیستان و بلوچستان از پویش هر هفته_الف_ب_ایران


برقرسانی پنج روستا سهم سیستان و بلوچستان از پویش هر هفته_الف_ب_ایران

زاهدان- ایرنا- در ایستگاه چهل و سوم پویش# هر هفته_الف_ب_ایران، 83 روستای 17 استان‌ کشور کار برق‌رسانی به آنها انجام شد که سهم سیستان و بلوچستان پنج روستای فاقد برق بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: روستای لوند کنارک، محمد آباد شوره رود زاهدان، نعمت آباد لدی دلگان، وشنام نور محمد چابهار و عادل آباد میرجاوه روستاهایی هستند که کار برقرسانی به آن ها انجام شد.

خلیل عوض زاده با بیان اینکه بیش از ۹ میلیارد و ۷۸۱ میلیون ریال برای برقرسانی به این روستاها هزینه شده است افزود: ۱۱۰ خانوار با افتتاح این طرح ها از نعمت برق پایدار بهره مند شدند.

وی ادامه داد: همچنین کلنگ برقرسانی به ۲ روستای ملادیم کنارک و چاهک ایرانشهر با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۹۸۵ میلیون ریال زده شد تا با کلنگ زنی این طرح ۲۶ خانوار روستایی دیگر از نعمت برق برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۱۱۸ پروژه توسعه، اصلاح، احداث و برقرسانی با اعتباری بیش‌ از ۴۰۰ میلیارد ریال در ایام الله دهه مبارک فجر در امور توزیع برق این استان افتتاح و ۴۸ پروژه کلنگ زنی با اعتباری بیش‌از ۱۵۲میلیارد ریال به زمین زده شد.

وی با بیان اینکه بیش‌ از۹۰ درصد پروژه‌ها در حوزه روستایی انجام شد ادامه داد: ۶۴۲ روستای سیستان و بلوچستان و بیش از ۱۱۰ هزار خانوار استان با افتتاح و کلنگ زنی این پروژه‌ها از برق پایدار بهره‌مند شدند.

عوض زاده افزود: تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار که کد آبادی دارند کار برقرسانی آنها انجام شده و بقیه روستاهای فاقد برق در صورت صدور مجوز خدمات دهی از سوی منابع طبیعی و شورای حفاظت از اراضی ملی به قید فوریت در برنامه برقرسانی قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه تعداد روستاهای برقدار شده سیستان و بلوچستان در دولت تدبیر و امید بیش از ۶۶۰ روستا با رشد ۱۳.۴۸ درصدی است گفت: تعداد انشعابات برق این استان در دولت تدبیر و امید ۲۶۷ هزار و ۲۵۹ مورد بوده است.

به گزارش ایرنا، ۲۰ پروژه صنعت آب و برق در ۶ استان کشور با سرمایه‌گذاری ۵۸۰.۳ میلیارد تومان امروز/سه‌ شنبه/ با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو و در قالب چهل و سومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به بهره‌ برداری رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟