همکاری هوندا، KTM، پیاجیو و یاماها برای استانداردسازی باتری‌ها


همکاری هوندا، KTM، پیاجیو و یاماها برای استانداردسازی باتری‌ها

کمپانی هوندا و یاماهای ژاپن به پیش‌نویس توافق‌نامه‌ای با شرکت‌های پیاجیوی ایتالیا و KTM اتریش به منظور توسعه باتری‌هایی برای محصولات الکتریکی دست یافتند. این شرکت‌ها با همراهی یکدیگر یک کنسرسیوم برای تولید باتری‌های قابل تعویض در موتورسیکلت‌ها، سه‌چرخ‌ها و چهارچرخه‌های الکتریکی را تشکیل می‌دهند. شرکت‌های موردبحث امیدوار هستند با همراهی دولت‌ها و...

کمپانی هوندا و یاماهای ژاپن به پیش‌نویس توافق‌نامه‌ای با شرکت‌های پیاجیوی ایتالیا و KTM اتریش به منظور توسعه باتری‌هایی برای محصولات الکتریکی دست یافتند.

همکاری هوندا، KTM، پیاجیو و یاماها برای استانداردسازی باتری‌ها

این شرکت‌ها با همراهی یکدیگر یک کنسرسیوم برای تولید باتری‌های قابل تعویض در موتورسیکلت‌ها، سه‌چرخ‌ها و چهارچرخه‌های الکتریکی را تشکیل می‌دهند. شرکت‌های موردبحث امیدوار هستند با همراهی دولت‌ها و دیگر سهامداران استانداردهای فنی بین‌المللی را در این بخش وضع کنند.

همکاری هوندا، KTM، پیاجیو و یاماها برای استانداردسازی باتری‌ها

نوریاکی آبه مدیر بخش موتورسیکلت‌های هوندا می‌گوید:

تلاش‌های جهانی برای کاهش میزان دی‌اکسید کربن در مقیاس جهانی، مخصوصاً در اروپا شتاب گرفته است. برای همه‌گیری هرچه بیشتر موتورسیکلت‌های الکتریکی مشکلاتی همچون شعاع حرکتی و زمان شارژ وجود دارد که باید حل شوند. البته باتری‌های قابل تعویض به راه‌حل امیدوارکننده‌ای تبدیل شده‌اند.

آبه می‌گوید داشتن یک سیستم باتری استاندارد بین برندهای مختلف در بازارهای جهانی باعث راحتی هرچه بیشتر مصرف‌کنندگان خواهد شد و آن‌ها دیگر مجبور نخواهند بود با چندین نوع باتری برای محصولات مختلف روبرو شوند.

برای مثال مالکیت یک موتورسیکلت کم قدرت با باتری‌هایی که می‌توانند در زمان عدم استفاده شارژ شوند مزیت‌های واضحی خواهد داشت. البته عیب این حرکت نیز می‌تواند نیاز به تأمین باتری‌های بیشتر برای مالکان باشد.

اگرچه سیستم‌های مشابهی برای خودروها در نظر گرفته شده اما اکثر خودروهای الکتریکی به دلایل ساختاری و ایمنی از باتری‌های تثبیت شده استفاده می‌کنند.

این اولین همکاری هوندا و یاماها نیست. حدود یک سال پیش این دو شرکت به همکاری با کاوازاکی و سوزوکی به منظور توسعه و تست باتری‌های قابل تعویض استاندارد در دانشگاه اوزاکا متعهد شدند. البته توافق جدید تنها منحصر به کشور ژاپن نیست.

همکاری هوندا، KTM، پیاجیو و یاماها برای استانداردسازی باتری‌ها

یکی از مدیران یاماها نیز گفته است: “من معتقدم دست‌یابی به این توافق نه تنها برای بازار اروپا بلکه برای کل دنیا اهمیت بالایی دارد. من مطمئن هستم از طریق همکاری‌هایی این‌چنینی می‌توانیم استانداردهایی را وضع کنیم که هم‌اکنون در نقاط مختلف دنیا با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند.”

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...