بیش از 32 تن مواد غذایی احتکار شده در پاکدشت کشف شد


بیش از 32 تن مواد غذایی احتکار شده در پاکدشت کشف شد

تهران- ایرنا- رئیس اتاق اصناف شهرستان پاکدشت گفت: طی چند روز اخیر بیش از 32 تن مواد غذایی احتکار شده در گشت‌های مشترک، توسط بازرسان کشف و ضبط شد.

پرویز نوروزی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در پی اجرای طرح تشدید بازرسی و مبارزه با قاچاق، احتکار و گران‌فروشی بیش از ۳۲ تن اقلام خوراکی احتکار شده شامل روغن و برنج کشف شد.

وی افزود: در این بازرسی که با همراهی بازرسان اداره صمت، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و شبکه بهداشت صورت گرفت، هزار و ۵۰۰ کیلوگرم روغن مایع، ۳۵۵ کیلوگرم روغن جامد و ۳۰ تن برنج هندی احتکار شده کشف و توقیف شد.

رئیس اتاق اصناف پاکدشت گفت: ارزش ریالی روغن‌های احتکار شده بیش از ۲۰۵ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال برآورد شده است.


وی با اشاره به کشف انبار برنج قاچاق و بسته بندی برنج هندی افزود: طی یک عملیات مشترک بین اداره صمت و کلانتری فرون‌آباد، بازرسان به یک انبار برنج مشکوک شده و پس از بازرسی از این انبار، یک کارگاه بسته بندی برنج تقلبی در کیسه‌های برندهای معروف برنج هندی و یک انبار برنج تایلندی قاچاق کشف شد.

نوروزی افزود: در این انبار حدود ۳۰ هزار کیلوگرم برنج تقلبی قاچاق به ارزش ریالی ۵ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد.

وی هدف از نظارت و بازرسی ها مبارزه با پدیده شوم احتکار کالاهای اساسی و ارزاق عمومی مورد نیاز مردم دانست و افزود: در یک ماه اخیر هزار و ۶۷۰ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفته که برای ۷۸ واحد صنفی متخلف جریمه گزارش شده و پرونده آنها به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.

رئیس اتاق اصناف پاکدشت با تاکید بر مبارزه جدی با سودجویان و اخلالگران اقتصادی اظهار کرد: برای صاحبان کالاهای احتکار شده به جرم اختفا و امتناع از عرضه در بازار مصرف پرونده تخلف تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

وی همچنین از توزیع روزانه به طور میانگین ۵ تن مرغ دولتی در شهرستان به منظور کنترل قیمت بازار خبر داد.

نوروزی گفت: در راستای اجرای سیاست‌های طرح تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها توزیع مرغ دولتی با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان برای مصرف کننده، توسط عاملین توزیع کننده در سطح شهرستان توسط بازرسان ستاد تنظیم بازار و واحد بازرسی اداره صمت و اتاق اصناف در حال پخش و توزیع می‌باشد.

وی تصریح کرد: هر گونه تخلف به ویژه در خصوص اقلام ضروری سبد معیشتی شهروندان، با دقت و حساسیت، مورد بررسی قرار گرفته و با متخلفان، مطابق مقررات رفتار می شود.

رئیس اتاق اصناف پاکدشت با بیان اینکه احتکار کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم باعث اخلال در نظام اقتصادی می‌شود و آثار زیان‌باری بر قشر آسیب‌پذیر جامعه وارد می‌کند از شهروندان خواست؛ در صورت مشاهده و اطلاع این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تلفن شبانه روزی ۱۲۴ به واحد بازرسی و نظارت و همچنین دستگاه‌های متولی گزارش دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد جدی شود.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان