مصوبه جدید سازمان بورس برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت


مصوبه هیات مدیره سازمان بورس مبنی بر افزایش حد نصاب سرمایه‌گذاری صندوق‌های با درآمد ثابت در سهام به مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری ابلاغ شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از بازار سرمایه ایران، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس، مصوبه اخیر هیات مدیره سازمان بورس مبنی بر افزایش حد نصاب سرمایه‌گذاری صندوق‌های با درآمد ثابت در سهام را ابلاغ کرد.

براساس طرح پیشنهادی از طرف صندوق‌های سرمایه گذاری ناشی از جمع‌بندی مذاکرات با رییس سازمان بورس و اوراق بهادار مقرر شده است تا صندوق‌های سرمایه‌گذاری «در اوراق بهادار با درآمد ثابت» ملزم به سرمایه‌گذاری حداقل ۱۵ درصد و حداکثر ۲۵ درصد از ارزش کل دارایی‌های صندوق در سهام، حق تقدم سهام و قرارداد اختیار معامله سهام پذیرفته شده در بورس تهران یا بازار اول و دوم فرابورس ایران، گواهی سپرده کالایی پذیرفته شده در بورس و واحدهای سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری هستند.

در این طرح عنوان شده است که صندوق‌های یاد شده ملزم هستند تا پایان اسفند ۱۴۰۰ نسبت به رعایت نصاب موضوع این مصوبه اقدام کنند که برا ساس آن تا پایان اسفند ماه ۹۹ نسبت به افزایش دست‌کم سه واحد درصد در نصاب موضوع این مصوبه در مقایسه با وضعیت فعلی (تاریخ ابلاغ این مصوبه) و تا میزان حداقل نصاب مجاز سرمایه‌گذاری در سرفصل یاد شده اقدام کنند.

همچنین تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۰ در هر فصل نسبت به افزایش سه واحد درصد در نصاب موضوع این مصوبه در مقایسه با وضعیت فعلی (تاریخ ابلاغ این مصوبه) و تا میزان حداقل نصاب مجاز سرمایه گذاری در سرفصل یاد شده اقدام کنند.

به ازای هر یک واحد درصد افزایش سرمایه گذاری در سهام، حق تقدم سهام و قرارداد اختیار معامله سهام پذیرفته شده در بورس تهران یا بازار اول و دوم فرابورس ایران و گواهی سپرده کالایی پذیرفته شده در بورس تا میزان نصاب مجاز سرمایه گذاری در سرفصل یاد شده ۲ واحد درصد از حداقل نصاب سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت کسر می‌شود.

در این طرح به صندوق‌ها اختیار داده شد در خصوص توزیع حداقل ۲ درصد دارایی از محل ذخیره ناشی از تغییر ارزش سهام در پایان سال مالی جاری صندوق، تا یک سال پس از پایان سال مالی مذکور و متناسب با شرایط بازار تصمیم‌گیری کنند و همچنین مصوب شد که حداکثر میزان خرید اوراق دولتی به اندازه ۳۰ درصد ارزش دارایی های درآمد ثابت صندوق‌ها باشد.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

هیچگاه پیش از جوشاندن بادمجان آن را پوست نکنید! | 87.8 هزار عکسی که هیچوقت فکر نمی‌کردید ایران باشد ! | 466.3 هزار جگر مرغ مقوی یا مضر ؟انتخاب با شماست | 57.5 هزار گیر کردن عجیب بچه شیرازی در ماشین لباسشویی | 68.6 هزار زیبا ترین زنان ایرانی را ببینید | 149.4 هزار عکسی که به شما نشان میدهد که شخصیت قوی دارید یا ضعیف ! | 210.0 هزار هیچگاه این مواد غذایی را داخل فریزر قرار ندهید | 65.5 هزار اگر در فردی این نشانه ها را دیدید، او به شما حسودی می کند | 374.5 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است