دریافت واکسن کرونا، شرط حج تمتع سال 2021 میلادی


دریافت واکسن کرونا، شرط حج تمتع سال 2021 میلادی

وزارت بهداشت عربستان اعلام کرده که هر کسی که قصد اعزام به حج تمتع 2021 را دارد باید واکسن کرونا را دریافت کرده باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «وکاله اخبار العرب»، روزنامه «المدینه» عربستان روز گذشته (دوشنبه 11 اسفند ماه) نوشت: توفیق الربیعه، وزیر بهداشت عربستان حضور زائران در حج تمتع امسال را منوط به واکسینه شدن در برابر کرونا دانسته است.

وزیر بهداشت عربستان در بیانیه ‌ای اعلام کرد: مسئولان حج عربستان باید برای تأمین نیروی انسانی جهت ضدعفونی اماکن مختلف در مکه مکرمه، مدینه منوره و مشعر الحرام و همچنین در ورودی ‌های حجاج برای موسم حج سال ۱۴۴۲ هجری قمری(2021 میلادی)، آمادگی لازم را داشته باشند.

الربیعه در ادامه افزود: کمیته واکسیناسیون کرونا برای شرکت ‌کنندگان در مراسم حج و عمره باید تشکیل شود و همچنین دریافت واکسن کرونا برای تمام کسانی که مایل به شرکت در مراسم حج تمتع هستند، الزامی است.

سال گذشته حج تمتع به صورت استثنایی برگزار شد و به دلیل شیوع ویروس کرونا، تعداد کمی از شهروندان و افراد مقیم عربستان سعودی در حج تمتع شرکت کردند و از ورود زائران بیرون از این کشور عربستان جلوگیری شد.

مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) نیز با شیوع ویروس کرونا بسته شدند و نمازها تنها با حضور کارکنان این مسجد به صورت محدود برگزار می شد.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...