بیش از 14 هزار تن کالا از خراسان شمالی به ارمنستان صادر شد 


بیش از 14 هزار تن کالا از خراسان شمالی به ارمنستان صادر شد 

بجنورد- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال 14 هزار و 300 تن کالا که عمده آن الکترود است از این استان به کشور ارمنستان صادر شده است.

سعید پورآبادی روز سه شنبه در نشست سفیر ارمنستان در ایران با تجار خراسان شمالی اظهار داشت: ارزش این میزان کالای صادراتی ۱۴ هزار و ۱۲۲ دلار بوده است.

وی گفت: امید می رود روابط ایران و این استان با کشور ارمنستان توسعه یابد، در این زمینه تلاش داریم تا بجنورد با یکی از شهرهای ارمنستان خواهر خوانده شود.

وی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی پتانسیل های زیادی برای سرمایه گذاری و توسعه روابط تجاری در زمینه های گردشگری و کشاورزی دارد، البته به دنبال کشاورزی فرا سرزمینی در آن کشور هم هستیم.

پورآبادی ایجاد بازار تجاری و سرمایه گذاری مشترک با ارمنستان را از دیگر رویکردهای این استان برای توسعه روابط تجاری دانست و گفت: این امر می تواند سبب توسعه مراوده‌های اقتصادی باشد.

وی خاطرنشان کرد: محصولات کشاورزی ارگانیک خراسان شمالی زمینه بسیار مناسبی برای صادرات دارد.

کشور ارمنستان یکی از پنج عضو اتحادیه اوراسیا شامل روسیه، بلاروس، قرقیزستان، قزاقستان و ارمنستان با بازاری ۱۸۰ میلیون نفری است. در این بازار برای اعضای اتحادیه عوارض گمرکی وجود ندارد و همه کشورهای عضو یکسان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت