بنیاد برکت پنج پهپاد برای سمپاشی مزارع کشاورزی آبادان اختصاص داد


بنیاد برکت پنج پهپاد برای سمپاشی مزارع کشاورزی آبادان اختصاص داد

آبادان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی آبادان از تامین پنج پهپاد برای سمپاشی مزارع کشاورزی این شهرستان علیه آفت ملخ‌ صحرایی (دریایی) خبر داد و گفت: سمپاشی مزارع و نخلستان‌های آبادان علیه آفت ملخ آغاز شد.

حسن دشتی سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا تسریع در عملیات سمپاشی ،دقت و کارایی بهتر را از مزایای سمپاشی با پهپاد عنوان کرد و اظهار داشت:بیش از ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی آبادان برای مقابله با ملخ‌ صحرایی سمپاشی می شوند.

وی افزود: تهیه نقشه هوایی اراضی کشاورزی از دیگر مزایای استفاده از پهپاد است که برای نخستین بار در شهرستان آبادان انجام خواهد شد.

دشتی به فعالیت سه گروه پایش ملخ صحرایی در زمین‌های کشاورزی و نخلستان‌های آبادان اشاره کرد و گفت:تاکنون موردی از حمله ملخ‌ها در منطقه گزارش نشده است اما آمادگی لازم برای مبارزه با ملخ های مهاجر در سطح شهرستان آبادان وجود دارد.

وی همکاری و همراهی کشاورزان منطقه برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی را ضروری دانست و افزود: یک تیم در حاشیه بهمنشیر، یک تیم در قفاص و یک تیم نیز در بخش منیوحی عملیات پایش را انجام می‌دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان ازبهره‌برداران و کشاورزان خواست در صورت مشاهده ملخ از طریق سامانه ۱۳۱ و یا به مراکز کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

آبادان ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی و بیش از ۲ میلیون اصله نخل خرما دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان