به گزارش فارس، محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت دوم امروز (سه‌شنبه) پارلمان در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در اخطار قانون اساسی، اظهار داشت: براساس اصل ۶۷ قانون اساسی سوگندی در ابتدای ورود به مجلس خورده ایم، در این سوگند آمده است که من در برابر قرآن مجید به خدای قادر متعادل سوگند یاد می کنم که با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می دهم تا پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاورد انقلاب اسلامی ملت ایران باشم.

وی افزود: همچنین گفته ایم از قانون اساسی دفاع کنم و در گفت‌وها و نوشته ها و اظهارنظرها استقلال کشور و آزادی مردم و تامین مصالح آن ها را مدنظر داشته باشم.

نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در روزهایی که بحث بودجه مطرح است برخی دوستان برای اینکه نمایندگان را تهییج کنند برای منطقه خود یا برای پیشنهاد خود رأی بگیرند متاسفانه قسم نامه را زیر پا می گذارند، ما تکلیف نداریم برای گرفتن رأی چیزی را بر زبان بیاوریم که صدها دستاورد جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرد. ما مجلس امید نام گرفته ایم آیا واقعا کسانی که از رسانه ملی صدای ما را می شنوند از ما امید دریافت می کنند یا به آن ها یاس و ناامیدی تزریق می کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: برفرض دفاعی می کنیم و پیشنهاد ما رأی نمی آورد تکلیف قانونی و شرعی دیگری جز این نداریم اما در همین چند جلسه کشاورزی کشور را با خاک یکسان کردیم، صنعت و معدن، نفت، پتروشیمی و بعضی از استان ها را با واژه هایی مطرح کردیم که به عنوان فردی که اقتصاد پهلوی را مطالعه کرده ام و اقتصاد ایران را مشاهده می کنم با توجه به شرایط تحریمی با مشکلاتی مواجه است باید در بیان صحبت ها مسائل را رعایت کنیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: با وجود اینکه نام شهید سلیمانی را می بریم باید مراقبت کنیم در بحث های خودمان خدایی نکرده دستاوردهای جمهوری اسلامی زیر سوال نرود، واقعیت قضیه این است که در هر حوزه ای نگاه کنیم با توجه به واقعیت های موجود دنیا و کشور بعضی آسیب ها طولانی مدت است از این رو خواهش می کنم برای گرفتن رأی هیچ وظیفه و تکلیف شرعی و قانونی نداریم که دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببریم و فردای قیامت جوابگوی شهدا و امام و بقیه مردم باشیم.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، اظهار داشت: دوستان در نطق ها، دفاع و مخالفت ها باید مراقبت کنیم دچار ظلم نشویم.

وی افزود: بزرگ ترین ظلم به نظام مقدس که بر پایه خون شهدا دستاوردهای بسیاری داشته، زیر سوال بردن دستاوردها است، انتظار می‌رود دوستان مراعات بیشتری داشته باشند.