آشنایی با ویژگی‌ها و مزیت‌های سرویس «مبیکلود» مبین ­نت  


آشنایی با ویژگی‌ها و مزیت‌های سرویس «مبیکلود» مبین ­نت   

شرکت ارتباطات مبین‌نت در آخرین روزهای سال 1399 زیرساختی ابری با نام تجاری «مبیکلود» را راه‌اندازی کرده است. به‌گفته کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات، این سرویس راهکاری هوشمند و امن برای کسب‌وکارهایی خواهد بود که برای تأمین هزینه‌های دیتاسنتر با مشکلاتی مواجه هستند.

بررسی ویژگی‌های سرویس رایانش ابری مبین‌نت نشان می‌دهد که سرویس «مبیکلود» کاملا مطابق نیاز سازمان‌ها، ازجمله کسب‌وکارهای کوچک طراحی شده است. همچنین، این سرویس مبین‌نت اکنون همراه ‌با طرح‌های گوناگون و متنوع ارائه و این موضوع به مزیت مهم سرویس زیرساخت ابری مبین‌نت درمقایسه‌با سایر محصولات مشابه تبدیل شده است. درادامه، ابتدا به‌سراغ الزامات استفاده از خدمات زیرساخت ابری خواهیم رفت و نکاتی درباره‌ی ویژگی‌های سرویس جدید مبین‌نت نیز بیان خواهیم کرد.

چرا کسب‌وکارها به سرویس «مبیکلود» مبین‌نت نیاز دارند؟

افزایش هزینه تجهیزات و سخت‌افزارهای زیرساختی و مشکلات موجود در تأمین نیروی متخصص برای نگه‌داری از این زیرساخت‌ها سبب شد کسب‌وکارها به فکر راهکار جایگزین برای تأمین نیازشان به دیتاسنتر باشند. امروزه، پیشرفت تکنولوژی سبب شده است منابع زیرساختی برای نگه‌داری از اطلاعات، وب‌سایت، نرم‌افزار و اپلیکیشن‌ها به‌صورت سخت‌افزارهای مجازی دراختیار شرکت‌ها و سازمان‌ها و افراد قرار گیرد.

سازمان‌ها و شرکت‌ها برای نگه‌داری از اطلاعات برنامه خود یا مشتریانشان نیازمند زیرساخت‌هایی امن و پیشرفته هستند که این امر براساس مدل قدیمی، نیازمند خرید تجهیزات و استخدام کارشناسان مجرب است. برای مجموعه کوچک، تأمین این امکانات ممکن است هزینه بسیار سنگینی به‌همراه داشته باشد. به‌همین‌منظور، اپراتور‌های منتخب در دنیا زیرساخت مجازی ارائه کرده‌اند که این امر در ایران نیز اکنون امکان‌پذیر شده است.

مزیت استفاده از سرویس «مبیکلود» چیست؟

سازمان‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک می‌توانند برای پیشبرد اهدافشان از سرویس «مبیکلود» مبین‌نت استفاده کنند. ازآنجاکه اجاره اختصاصی یا اشتراکی فضای رک در دیتاسنتر بسیار هزینه‌بر است، توصیه می‌شود کسب‌وکارهای مختلف درصورت صلاحدید طرح‌های پیشنهادی مبین‌نت را بررسی و از سرویس «مبیکلود» به‌عنوان جایگزینی امن و کاربردی استفاده کنند. این سرویس جدید مبین‌نت از پشتوانه بسیار مطمئن خود، یعنی دیتاسنتر مجهز و پیشرفته مستقر در محل شرکت ارتباطات مبین‌نت، نیز بهره‌مند است.

همچنین، باید توجه کنید که علاوه‌بر خرید تجهیزات دیتاسنتر، نگه‌داری از این تجهیزات نیز باعث تحمیل هزینه‌های بسیاری به سازمان‌ها و کسب‌وکارها می‌شود. این مشکل با استفاده از سرویس «مبیکلود» حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد از هزینه‌های مربوط به تهیه سخت‌افزار کاهش می‌یابد. بسیاری از شرکت‌ها و وب‌سایت‌های اینترنتی بزرگ به‌دلیل مزایای زیرساخت‌های ابری، به استفاده از آن تمایل پیدا کرده‌اند. از دلایل اصلی استفاده مشتریان از این زیرساخت‌ها می‌توان به حفظ تمرکز بر تجارت، چابکی و مهارت در تجارت، کاهش هزینه‌ها، مقیاس‌پذیری‌، دسترسی همه‌جانبه‌، بینش بهتر و دقیق‌تر، سازگاری، انعطاف‌پذیری، بازده چشمگیر و کنترل کیفیت و به‌روزرسانی خودکار اشاره کرد.

معرفی ویژگی‌های سرویس IaaS مبین‌نت

با‌توجه‌به آسیب‌شناسی هزینه‌های دیتاسنترها و تأمین زیرساخت‌های مورد‌نیاز، مبین‌نت سرویس «مبیکلود» را ارائه کرده است. این سرویس متناسب با نیازمندی تمامی کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک طراحی و راه‌اندازی شده است. اطمینان‌پذیری، دسترسی آسان، امنیت فراوان، مانیتورینگ و دریافت گزارش از‌جمله ویژگی‌های مهم سرویس «مبیکلود» مبین‌نت هستند که آن را به سرویس متمایز این اپراتور تبدیل کرده‌اند.

دیتاسنترهای مجهز و امن مبین‌نت از این زیرساخت‌های مجازی پشتیبانی می‌کنند و در همین زمینه، ۹۹/۹ درصد SLA برای مشترکان تضمین می‌شود. همچنین، پنل مدیریت «مبیکلود» دراختیار تمامی مشترکان این سرویس قرار می‌گیرد. مشاهده تعداد سرورها و ایجاد سرورهای ابری جدید، مشخصات سرویس دریافتی شامل زمان باقی‌مانده، حافظه مصرف‌شده و... مربوط به سرویس، گزارش‌گیری‌ها و وضعیت شبکه‌ها قابلیت‌هایی هستند که ازطریق صفحه مدیریت حساب کاربری «مبیکلود» دردسترس اشخاص حقیقی و حقوقی قرار می‌گیرند.

جمع‌بندی

بررسی کلی وضعیت هزینه‌های دیتاسنتر مشخص می‌کند استفاده از طرح‌های متنوع سرویس «مبیکلود» مبین‌نت می‌تواند علاوه‌بر کاهش ۳۵ درصدی هزینه‌های زیرساختی سازمان به‌طورمیانگین، چابکی و مدیریت این منابع را نیز افزایش می‌دهد. اکنون این امکان برای هر کسب‌وکار دیجیتال در ایران فراهم شده است تا با مراجعه به آدرس https://mobicloud.mobinnet.ir، ابتدا توضیحات مربوط به هر بسته پیشنهادی را مطالعه و سپس، سفارش خرید این خدمات را ثبت کنند.

مبین‌نت پشتیبانی ویژه‌ای برای سرویس ‌مبیکلود خود در نظر گرفته است و به‌منظور رفاه حال مشترکان، پشتیبانی اختصاصی ۲۴ ساعته را به آنان ارائه می‌دهد. بخش پشتیبانی مبین‌نت در تمامی ایام هفته، حتی روزهای تعطیل آماده خدمت‌رسانی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس