54 فضای آموزشی آسیب دیده سی سخت در اولویت ساخت و تعمیرات


54 فضای آموزشی آسیب دیده سی سخت در اولویت ساخت و تعمیرات

جمالی گفت: بازسازی، تعمیرات و مقاوم سازی مدارس زلزله زده در سی سخت در اولویت قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «احد جمالی» امروز (۱۲ اسفند ماه) در نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: با توجه به اینکه ۵۴ فضای آموزشی با حدود ۱۴ هزار متر مربع در شهرستان دنا بر اثر زلزله دچار خسارت و تخریب شده اند، تعهدات لازم برای بازسازی، تعمیرات و مقاوم سازی آنها انجام شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به نقش موثر و با اهمیت خیرین مدرسه ساز اشاره کرد و گفت: در کنار تعهدات دولت و نهادها، نقش سازنده و مشارکت خیرین را می طلبد.

وی تصریح کرد: اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش استان کارگروهی تشکیل و برای مشارکت خیرین مدرسه ساز مسائل را پیگیری کنند.

جمالی با اعلام آمادگی استانداری برای هرگونه کمک و همکاری در نوسازی و تعمیرات فضاهای آموزشی آسیب دیده زلزله سی سخت تاکید کرد و افزود: چنانچه پیگیری شود خیرین مدرسه ساز استان فارس قطعا می توانند در این خصوص همکاری و مشارکت خوبی داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به اهمیت مسکن فرهنگیان اشاره کرد و ادامه داد: در زمینه تامین مسکن فرهنگیان آمادگی هرگونه همکاری را داریم.

وی یادآور شد: در شرایط کنونی با توجه به نیاز ضروری تبلت و گوشی پیشرفته برای حمایت از دانش آموزان مستمند، افرادی که در این رابطه قول داده اند، همکاری لازم را با آموزش و پرورش استان داشته باشند.

«هادی زارع پور» هم در این نشست، گفت: حدود ۵۰ هزار دانش آموز استان تبلت و گوشی تلفن همراه برای کلاس های مجازی ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای اجرای این طرح که با عنوان هدایت اجرا می شود، از سوی خیرین و نهادها تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اختصاص یافته که بیش از هزار تبلت بین دانش آموزان مناطق کمتر توسعه یافته توزیع شد.

وی به آسیب بیش از ۴۰ فضای آموزشی در زلزله سی سخت اشاره کرد و یادآور شد: فضاهای آموزشی ۲ هزار و ۳۰۰ دانش آموز مستلزم تخریب و بازسازی است.

زارع پور گفت: اجرای طرح مسکن فرهنگیان مستلزم مشارکت و همکاری ادارات، نهادها و دستگاه های اجرایی استان است.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟