هشدارهای زودهنگام ستاد انتخابات به کاندیداها: هرگونه تجمع تبلیغاتی ممنوع است


سخنگوی ستاد انتخابات کشور از افزایش شعب اخذ رای به ۷۰ هزار شعبه خبر داد و گفت: بیش از ۲ میلیون نفر در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ به‌کار گرفته می‌شوند که برای این تعداد، ماسک، دستکش و رعایت فاصله پیش‌بینی شده...

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از افزایش شعب اخذ رای به ۷۰ هزار شعبه خبر داد و گفت: بیش از ۲ میلیون نفر در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ به‌کار گرفته می‌شوند که برای این تعداد، ماسک، دستکش و رعایت فاصله پیش‌بینی شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سیداسماعیل موسوی در پنجاه و نهمین نشست کمیته به برگزاری انتخابات سال گذشته اشاره کرد و اظهار کرد: ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰، چهار انتخابات، ریاست جمهوری، خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا را خواهیم داشت.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور به آسیب‌شناسی تاثیر کرونا بر انتخابات و تاثیر انتخابات بر کرونا اشاره کرد و افزود: این آسیب‌شناسی سه بازه زمانی قبل، بعد و روز رای‌گیری را شامل می‌شود.
موسوی ادامه داد: قبل از رای‌گیری که مرحله ثبت‌نام است و اپلیکیشنی طراحی شده است که هم از طریق موبایل، هم کامپیوتر و هم دفاتر پیشخوان قابل استفاده و ثبت‌نام است. با این حال اگر کسی نتوانست ثبت‌نام کند می‌تواند به فرمانداری و بخشداری و برای نامزدهای ریاست جمهوری به وزارت کشور مراجعه کند.
وی گفت: نکته دوم مکان شعبه است که این تعداد را از ۶۲ هزار به ۷۰ هزار افزایش دادیم یعنی ۸ هزار شعبه اضافه کردیم که فضای باز و تهویه داشته باشند.
دبیر ستاد انتخابات کشور به تعداد افراد عوامل شعبه اشاره کرد و افزود: بیش از ۲ میلیون نفر در ایام انتخابات به‌کار گرفته می‌شوند که برای این تعداد، ماسک، دستکش و رعایت فاصله پیش‌بینی شده است.
موسوی بحث تبلیغات انتخابات را فصل شور و نشاط انتخابات دانست و افزود: به دلیل اهمیت سلامت مردم هرگونه تجمع تبلیغاتی ممنوع است اما نامزدها می‌توانند از پتانسیل رسانه ملی و فضاهای مجازی استفاده کنند.
وی در ادامه آسیب‌شناسی به روز رای‌گیری اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه ممکن است عوامل تا ۷۲ ساعت بعد در مکان رای‌گیری باشند، آموزش داده شده تا با رعایت موارد بهداشتی نظیر اینکه از خودکار شخصی استفاده کنند، فاصله ۲ متر رعایت شود، و اینکه استامپ حذف شده و دستگاه احراز هویت ساخته شد، کمترین آسیب را داشته باشیم.
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس