مدیرکل بازرسی خراسان رضوی: برخی از قوانین مناسب امروز نیست


مدیرکل بازرسی خراسان رضوی: برخی از قوانین مناسب امروز نیست

مشهد-ایرنا- مدیرکل بازرسی خراسان رضوی گفت: برخی از قوانین لازم الاجرای امروز مناسب زمان فعلی نیست و باید در جایی این مساله حل شود.

حجت الاسلام موسی فتوحی عصر سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی افزود: تشکیل شورای هماهنگی دستگاه های نظارتی استان اتفاق خوبی است که می‌توان این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی اضافه کرد: شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی خراسان رضوی همگرایی و هم افزایی درون شورایی بین دستگاه های نظارتی را پیگیری و ضمن جلوگیری از موازی کاری آنها به تقویت مدیریت کشور کمک می‌کند.

مدیرکل بازرسی خراسان رضوی گفت: متاسفانه برداشت ناصحیحی از نظارت در بین دستگاه‌های اجرایی مشمول نظارت وجود دارد که از گذشته تا به حال نظارت را نگاه سختگیرانه، سنگ اندازی و چوب لای چرخ گذاشتن می پنداشتند.

فتوحی افزود: براساس منابع دینی و تجربیات گذشتگان، محور توسعه نظارت است و همان طور که منابع مالی و منابع انسانی ابزار توسعه به شمار می‌روند، نظارت هم از انحراف جلوگیری می‌کند و فریضه امر به معروف و نهی از منکر بخش عمده ای از نگاه دستگاه‌های نظارتی را تشکیل می‌دهد.

وی اضافه کرد: با این حال بخشی از بخشنامه‌های خلق الساعه، قوانین و مقررات، ضوابط و دستورالعملها کار دستگاه های اجرایی را دشوار کرده است و ما به عنوان دستگاه نظارتی خود را در کنار مدیران اجرایی می دانیم و با رویکرد حل مساله فعالیت نظارتی خود را انجام می دهیم.

مدیر کل دیوان محاسبات خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: تعامل خیلی خوبی بین دستگاه های اجرایی، نظامی و انتظامی و نظارتی با دیوان محاسبات استان وجود دارد و دیوان در کنار این تعامل در تلاش است ضمن اجرای وظایف خود پاسدار واقعی بیت المال باشد.

احمد پری پور افزود: در راستای رویکرد فناورانه و مردم پایه دیوان محاسبات کشور، این دیوان در استان از دی ماه امسال حسابرسی عملیاتی و میدانی و حضور بیشتر در شهرستانها برای ارزیابی طرحهای عمرانی را در دستور کار قرار داده است، حضوری که نتیجه آن حسابرسی را موثرتر و اثربخش تر کرده و می تواند حسابرسی را در مسیر توسعه استان قرار دهد.

وی اضافه کرد: با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد، اداره کل امور اقتصادی و دارایی و خزانه استان خراسان رضوی مقدمات اولیه بهبود کیفیت اجرای حسابداری و در نتیجه شفافیت بیشتر مالی فراهم شده که امید است نتایج قابل ارایه ای به دست آید.

مدیر کل دیوان محاسبات خراسان رضوی آسیب شناسی و حسابرسی اعتبارات اختصاص یافته به بافتهای فرسوده در استان، بررسی و رسیدگی به نحوه اجرای قانون معادن با رویکرد حسابرسی نحوه وصول حقوق دولتی و واگذاری معادن، بررسی عملکرد توسعه خطوط قطار شهری مشهد، بررسی تامین آب شرب مشهد و آسیبها و چالشهای آن، بررسی طرح اقدام ملی مسکن، رسیدگی به عملکرد اعتبارات قانونی مقابله با کرونا و بررسی عملکرد قانون شهرداریها و مراکز استان را از جمله اقدامات موثر این نهاد در سال جاری برشمرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی