وضعیت عمومی سلامت، بهداشت و امورقضایی زندانیان استان کرمان مطلوب است


وضعیت عمومی سلامت، بهداشت و امورقضایی زندانیان استان کرمان مطلوب است

کرمان- ایرنا- رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به تاکیدات ریاست قوه قضاییه در رابطه با نظارت بر امور زندان ها و رعایت حقوق شهروندی مددجویان زندان ها، گفت: وضعیت عمومی سلامت، بهداشت، رسیدگی به امور قضایی و بهره گیری از سامانه های الکترونیکی در زندان های استان کرمان مطلوب ارزیابی می‌شود.

به گزارش ایرنا، یدالله موحد روز سه شنبه در نشست بررسی وضعیت زندان رفسنجان خاطرنشان کرد: براساس بازدیدهای انجام شده از برخی زندان های استان از جمله در زرند، کهنوج، منوجان، بافت و سیرجان وضعیت مناسبی در این مکان ها وجود دارد اما زندان رفسنجان نیاز به بهبود وضعیت دارد که در این نشست تلاش می شود مشکلات این زندان نیز شناسایی و رفع شود.
وی اجرای مستمر طرح پایش وضعیت زندانیان و حضور مستمر مسئولان قضایی در زندان ها به منظور ارزیابی کامل شرایط مددجویان زندانها و اجرای سیاست های قوه قضاییه در کاهش جمعیت کیفری را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: لازم است که بازرسی های میدانی از وضعیت زندان های استان در بازه های زمانی کوتاه انجام شود تا سیاست های مورد نظر ریاست قوه قضاییه در حفظ حقوق شهروندی مددجویان زندان ها به صورت کامل اجرا شود.
رییس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در زندان رفسنجان نیز انجام شده اما کافی نیست و باید با تداوم این اقدامات زمینه لازم برای بهبود وضعیت زندانیان را فراهم کرد.
مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز از همراهی های دستگاه قضایی با مجموعه زندان ها تقدیر کرد و گفت: لازم است که بر مبنای همکاری بین مسوولان زندان ها و قضات در شهرستانها زمینه بهبود وضعیت مددجویان زندان ها و ایجاد زمینه استفاده آنها از ارفاقات قانونی را فراهم کرد.
رمضان امیری ادامه داد: فعال کردن هر چه بیشتر انجمن های حمایت زندانیان و توسعه اشتغال مددجویان رای باز از دیگر تاکیدات مورد نظر به منظور بهبود شرایط زندان ها است.
وی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی در کنار سایر وظایف سازمان زندان ها نیز همواره مورد توجه قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام