مسوولان احزاب مردم را به مشارکت فعال در انتخابات دعوت کنند


مسوولان احزاب مردم را به مشارکت فعال در انتخابات دعوت کنند

یزد-ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تفت گفت: احزاب به واسطه مردمی بودن تقش مهمی در انتخابات دارند که با برنامه ریزی شهروندان را به مشارکت و حضور پرشور در شعبه های اخذ رای دعوت کنند.

به گزارش ایرنا، محمدجواد نعمتی روز سه شنبه در نشستی با نمایندگان احزاب شهرستان افزود: احزاب از جمله تشکل غیردولتی است که زمینه فعالیت آنها سیاسی است و می تواند شور و نشاط ایجاد کندد و دولت موظف به ایجاد زیرساخت ها برای فعالیت خوب احزاب است.

وی به اهمیت انتخابات پیش رو در ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ هجری شمسی اشاره کرد و گفت: انتخابات شوراهای شهر و روستا به گونه ای است که یک فرد از بطن روستا انتخاب می شود و می تواند به شورای شهرستان و استان راه یابد و تا آنجا اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه اهداف تعیین شده در قانون اساسی کشور هم مشخص است، گفت: با وجود تفاوت های سلیقه ای همه احزاب و جناح های سیاسی برای رسیدن به این اهداف باید متحد باشند.

نعمتی اضافه کرد: کشور سرشار از منابع، امکانات و سرمایه های انسانی است و کمبودی در این زمینه ها نیست؛ نیاز است که با برنامه ریزی آن ها را به سمت اهداف نظام پیش برد.

وی ادامه داد: متأسفانه شرایط کرونا سبب شد تا فعالیت جمعی تشکل ها از جمله احزاب تعطیل شود اما با توجه به انتخابات پیش رو نیاز است مسوولان احزاب نقش خود را برای مشارکت هرچه بیشتر مردم ایفا کنند.

معاون فرمانداری تفت خواهان تلاش احزاب این شهرستان به سمت گفتمان سازی در حوزه‌ها و مسایل مختلف شد تا با بیان انتقادها، پیشنهادها و گسترش هم‌اندیشی رشد و تعالی شهرستان تفت تحقق یابد.

نعمتی تصریح کرد: تشکل‌ها و احزاب شهرستان به‌صورت قانونی و نظام‌مند در حال فعالیت است و هدف از تشکیل این جلسات دریافت پیشنهادها و بیان دیدگاه‌های مختلف احزاب برای برنامه‌ریزی در راستای توسعه متوازن شهرستان است.

در ابتدای این نشست نمایندگان احزاب مختلف در شهرستان به بیان دیدگاه ها و نظرهای خود پرداختند، ایجاد خانه احزاب در تفت و حضور همه سلایق در هیات اجرایی انتخابات مهمترین خواسته آنها بود.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه سال آینده همزمان با سراسر کشور در استان یزد نیز برگزار می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد یکشنبه هفته جاری در نشستی گفته بود که قبل از تشکیل ستاد انتخابات ، یزد اولین استانی بود که ستاد انتخابات آن تشکیل شد و از اردیبهشت ماه سال جاری کارهای مقدماتی برگزاری انتخابات در دفتر سیاسی به عنوان دبیرخانه ستاد استان آغاز شد.
احمد ترحمی بهابادی افزود: از ۱۵ آذرماه اولین ابلاغیه صادر شد و افرادی که دارای گواهی سوء پیشینه با اعتبار سه ماهه باشند، می توانند در انتخابات شوراها ثبت نام کنند و طبق جدول زمانبندی ۱۸ اسفندماه صدور دستور شروع انتخابات از سوی وزیر کشور است و روز ۱۹ اسفند آگهی ثبت نام داوطلبان از سوی ۱۰ فرمانداری استان اعلام می شود.
وی ادامه داد: همچنین برای انتخابات پیش رو ۲ ناظر وجود دارد که انتخابات ریاست جمهوری با شورای نگهبان و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا از سوی مجلس شورای اسلامی نظارت می شود.
معاون استانداری یزد گفت: با توجه به اینکه یزد از استان هایی است که تجربه موفق انتخابات الکترونیکی را دارد، لذا درخواست برای برگزاری الکترونیکی انتخابات ارایه شد که تاکنون برگزار ی انتخابات الکترونیکی در هشت کلانشهر مورد موافقت قرار گرفت، یزد همچنان پیگیر موضوع است.

همچنین دبیر ستاد انتخابات استان یزد در نشست یادشده گفت که مکاتبه با ۱۰ فرمانداری استان در ۱۰ شهرستان برای تسلط بر قانون انتخابات و همچنین برگزاری دوره های متعدد آموزشی از جمله برگزاری دوره های منطقه ای و تهیه گزارش هفتگی و همچنین تمامی مواردی که مورد نیاز برگزار کنندگان انتخابات است در دستور کار ستاد قرار دارد.
محمدعلی شاه حسینی افزود: در انتخابات پیش رو برای ریاست جمهوری ۱۰۰۷ شعبه اخذ رای تصویب شد که بیشترین تعداد آن مربوط به شهرستان یزد و کمترین تعداد آن برای شهرستان بهاباد است و در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز ۱۰۷۶ شعبه مورد تصویب قرار گرفت.
وی ادامه داد: تشکیل هیات های اجرایی از ۱۹ تا ۲۳ اسفند و همچنین ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی از ۲۰ اسفند تا ۲۶ اسفند و به مدت هفت روز ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...