ابتلا 18 مهمان یک عروسی در تربت جام به کرونا


ابتلا 18 مهمان یک عروسی در تربت جام به کرونا

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: 18 نفر به علت حضور در یک عروسی در تربت جام به ویروس کرونا مبتلا شدند.

به گزارش مشرق؛ محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام در چهل و هشتمین جلسه ستاد مدیریت کرونا با تاکید بر رعایت دستور العمل های بهداشتی و هشدار به مردم در ارتباط با کرونای انگلیسی که افراد زیر ۲۰ سال را درگیر می‌کند، گفت: تعداد ۱۸ نفر ازمهمانان یک مجلس عروسی دریک روستای تربت جام به کرونا مبتلا شدند و احتمال دارد روستا قرنطینه شود.

او افزود: برگزاری عروسی و عدم رعایت مهمانان عامل این فاجعه شده است و برگزاری مراسمات تاثیر گذاراست و مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را همچنان رعایت کنندتا در شهرستان با افزایش مراجعان به مراکز درمانی مواجعه نشویم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام با اشاره به ابتلای تعدادی از مردم به ویروس انگلیسی درخراسان رضوی و جنوبی ادامه داد: احتمال خطر ورود کرونای انگلیسی به تربت وجود داردهمه مردم و مسئولا باید مراقب باشندو پروتکل‌های بهداشتی را کاملا رعایت کنند تا منطقه گرفتار ویروس خطر ناک انگلیسی نشود.

افکار با اشاره به اینکه ویروس خطرناک انگلیسی بیشتر افراد زیر۲۰سال را زمین گیر می‌کند بیان کرد: در صورت بروز علایم طب، اسهال و استفراغ، خستگی، ضعف و ... در کودکان آنان به مراکز درمانی انقال دهید، چون شناسایی ویروس انگلیسی سخت است و تست برای هرنفر بیمار ۸ میلیون تومان هزینه دارد.

او با اشاره به شکایات مردم از وجود صف‌های طولانی و عدم رعایت نکات بهداشتی تصریح کرد: کارشناسان به این اماکن مراجعه می‌کنند وبا ارائه تذکرات لازم به مردم و صنوف با برخورد نامناسب مواجه می‌شوند و اگر در این صف‌ها نکات بهداشتی رعایت نشود تلاش‌ها بی ثمر است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام تاکید کرد: در برگزاری مجالس عروسی، تالارها، ترحیم، جمعه بازار، تجمعات و ... دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شودو باید اکیپ‌های نظارتی و بازرسین مجدد فعال شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه