فرش گردشگری کاشان با حضور وزیر میراث فرهنگی رونمایی شد


فرش گردشگری کاشان با حضور وزیر میراث فرهنگی رونمایی شد

کاشان - ایرنا - فرش گردشگری کاشان منقش به تصویر بناهای شاخص تاریخی ثبت شده این شهرستان در میراث جهانی و ملی، سه‌شنبه شب در آیینی با حضور علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رونمایی شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک تخته از این فرش در موزه ملی باغ تاریخی فین و یک تخته دیگر در سالن اصلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به نمایش گذاشته می‌شود.

مهران سرمدیان افزود: طراحی باتوجه به اینکه مهارت بافت فرش کاشان ثبت جهانی شده‌ و فرش کاشان یکی از موضوع‌های مهم در حوزه تجاری و برندسازی است به همین جهت این فرش طراحی شد.

به گفته وی، شهرستان کاشان با برخورداری از یک هزار و ۷۰۰ اثر دارای ارزش تاریخی، طبیعی و معنوی شامل ۳۲۵ اثر ثبت ملی و یک اثر ثبت جهانی، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

وی یادآور شد: ۳۴ اثر کاشان با موضوعات آیین‌ها، صنایع دستی، مهارت و دانش از جمله مهارت فنون مسگری، آیین نخل گردانی، مهارت پخت کلوچه کاشان در فهرست آثار میراث ناملموس کشور و ۲ مهارت بافت قالی کاشان و آیین قالی‌شویان مشهد اردهال کاشان در فهرست میراث معنوی جهانی ثبت شده‌است.

به گزارش ایرنا، شهرستان کاشان با برخورداری از یک هزار و ۷۰۰ اثر دارای ارزش تاریخی، طبیعی و معنوی شامل ۳۲۵ اثر ثبت ملی و یک اثر ثبت جهانی، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز سه‌شنبه با حضور در کاشان سه طرح گردشگری شامل ۲ اقامتگاه سنتی و یک هتل را افتتاح کرد.

با بهره‌برداری از این طرح‌ها در مجموع با سرمایه‌گذاری ۵۱۷ میلیارد تومان، اشتغالزایی افزون بر ۱۵۰ نفر و افزوده شدن ۱۶۰ تخت به ظرفیت اقامتی کاشان، این ظرفیت به ۲ هزار و ۶۸۵ نفر با اشتغال یک‌هزار و ۲۰۳ نفر ارتقا یافت.

پیش از این، ۳۰ باب اقامتگاه‌ سنتی با ۳۸۷ اتاق و ۹۵۴ تخت، هفت باب هتل با ۲۹۹ اتاق و ۷۹۱ تخت، چهار هتل‌آپارتمان با ۳۵ اتاق و ۱۱۸ تخت در شهرستان کاشان وجود داشت.

همچنین شمار مرکزهای بوم‌گردی در این شهرستان ۱۵ باب با ۱۰۱ اتاق و ۳۸۴ تخت و تعداد میهمان‌پذیرها نیز پنج باب با ظرفیت ۵۴ اتاق و ۱۵۳ تخت بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول