مجلس با اختصاص 50 میلیارد تومان به دانشجویان دکتری موافقت کرد


مجلس با اختصاص 50 میلیارد تومان به دانشجویان دکتری موافقت کرد

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه بودجه 1400 با اختصاص اعتبار 50 میلیارد تومان به دانشجویان دکتری دانشگاه های دولتی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه شب و در هجدهمین نشست بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ و در بخش هزینه‌ای با بند (د) تبصره ۱۲ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند (د) تبصره ۱۲ ماده واحده لایحه بودجه آمده است: در اجرای بند (پ) ماده (۱۰) قانون برنامه ششم توسعه، به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده میشود نسبت به مولدسازی دارایی‌های دولت در اختیار دستگاههای اجرائی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری تا سقف ۲۰ هزار میلیارد ریال با استفاده از انتشار انواع اوراق مالی اسلامی خارج از سقف اوراق مالی اسلامی دولت، اجاره بلندمدت حداکثر ۱۰ ساله، توثیق با تشخیص و مجوز وزیر امور اقتصادی و دارایی اقدام و وجوه حاصله را به ردیف درآمدی ۲۱۰۲۲۰ نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید.

در این بند تاکید شده است: انفال و اموال موضوع ۸۳ قانون اساسی از این موضوع مستثنی می‌باشند.

همچنین در ادامه این بند نمایندگان مصوب کردند: استانداران و دستگاههای اجرائی می توانند نسبت به ارائه پیشنهاد مولدسازی دارایی‌های دولت به وزارت امور اقتصادی و دارایی اقدام نمایند. شرکتهای دولتی درخصوص اموالی که از منابع داخلی شرکت خریداری نموده اند، می توانند با تصویب مجمع عمومی شرکت و با مجوز وزیر امور اقتصادی و دارایی به شیوه‌های مذکور مولدسازی نمایند.

نمایندگان بر اساس این بند به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه دادند تا سقف ۱۷۶ هزار میلیاردریال از اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول و حقوق مالی مازاد دولت جمهوری اسلامی ایران (به استثنای انفال و موارد مندرج در اصل هشتادوسوم(۸۳) قانون اساسی) را بدون رعایت تشریفات مربوط به تصویب هیأت وزیران با رعایت قوانین و مقررات از طریق حراج عمومی در بورس املاک و مسکن و یا از طریق مزایده عمومی در سامانه تدارکات الکترونیک دولت با رعایت قانون تجارت الکترونیکی و نیز مقررات تعیین شده در قانون برگزاری مناقصات با اصلاحات و الحاقات بعدی به نحوی که با مزایده منطبق باشد به فروش برساند.

همچنین نمایندگان مقرر کردند وجوه حاصل را به ردیف درآمدی ۲۱۰۲۲۱ واریز کند. استانداران و دستگاههای اجرائی مکلف به ارائه پیشنهاد فروش دارایی‌های مازاد دولت به وزارت امور اقتصادی و دارایی می باشند. قوه قضائیه مجاز است اموال و دارائی های منقول و غیرمنقول مازاد خود را بفروش برساند. دولت موظف است تا سقف مبلغ پانصد میلیارد ریال بصورت ماهانه از محل منابع این بند، به دانشجویان روزانه دوره دکتری دانشگاه های دولتی، پژوهانه پرداخت نماید.

در این بند تاکید شده است: سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است پس از اطمینان از وصول ردیف‌های درآمدی مذکور معادل وجوه واریزی را از محل ردیف ۴۷ - ۵۳۰۰۰۰ جدول شماره (۹) این قانون، به همان دستگاه اجرائی / استانی وصول کننده منابع، بابت اعتبارات هزینه ای و طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیمه تمام و تکمیل، بازسازی و تجهیز پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج تبصره ۱۲ بند ۳ مخالف قانون دائمی است پیوست شماره (۱) قانون، طرح های استانی، کمک به تأمین مسکن کارکنان دستگاه های اجرائی و مجتمع‌های اداری نیمه تمام شهرستان و استان اختصاص دهد.

همچنین در جزء الحاقی بند د تبصره ۱۲ ماده واحده لایحه مذکور آمده است: به منظور تسهیل واگذاری اموال غیرمنقول دولت و شرکتهای دولتی از طریق بهادارسازی آن دارائیها، وزارت امور اقتصادی و دارائی مجاز است نسبت به تشکیل صندوق های املاک و مستغلات موضوع بند(۲۰) ماده(۱) قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران با اصلاحات و الحاقات بعدی و ایجاد زمینه معاملات واحدهای این صندوق ها و واگذاری تمام یا بخشی از مالکیت صندوق های مذکور از طریق یکی از بورس های تحت نظارت بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام نماید.

آیین نامه اجرائی این بند به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس