حدود 67 درصد از اعتبارات امسال خراسان رضوی تخصیص یافت


حدود 67 درصد از اعتبارات امسال خراسان رضوی تخصیص یافت

مشهد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: تاکنون 66.8 درصد معادل هزار و 507 میلیارد تومان از مجموع اعتبارات جاری و عمرانی 2 هزار و 257 میلیارد تومانی امسال استان تخصیص یافته است.

رضا جمشیدی عصر سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور رییس کل دیوان محاسبات خراسان رضوی برگزار شد افزود: اعتبارات جاری امسال استان ۸۳۲ میلیارد تومان است که از این میزان ۸۱۶ میلیارد تومان معادل ۹۸.۱ درصد تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: میزان اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای خراسان رضوی هم در سال جاری هزار و ۴۲۴ میلیارد تومان است که از این میزان ۶۹۱ میلیارد تومان معادل ۴۸.۵ درصد از کل این اعتبارات تخصیص یافته است.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی گفت: از مجموع اعتبارات عمرانی امسال استان تاکنون ۵۲.۷ درصد، از اعتبارات سه درصد نفت و گاز ۱۲.۶ درصد، سایر اعتبارات استانی ۷۴.۹ درصد، اعتبارات ۲۷ صدم ارزش افزوده ۳۱.۵ درصد، ۵۱ درصد از اعتبارات طرحهای ملی استانی شده، ۳۴.۵ درصد از اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور تخصیص یافته است.

جمشیدی افزود: طبق بند ذیل تبصره ۹ قانون بودجه باید یک درصد از اعتبارات به جز فصل اول و فصل ششم دستگاه های اجرایی به عنوان اعتبارات هزینه طرحهای پژوهشی و از محل بند چ ماده ۳۷ قانون احکام دائمی نیز باید یک درصد از اعتبارات سالانه هر دستگاه اجرایی در قالب مبادله موافقت نامه با صدا و سیما هزینه شود.

وی اضافه کرد: یک درصد از اعتبارات مزبور ثابت نیست و عددی شناور است و قسمت عمده ای از اعتبارات دستگاه های اجرایی در پایان سال تخصیص می یابد که فرصتی برای مبادله موافقت نامه با صدا و سیما یا هزینه کردن در طرح پژوهشی مناسب باقی نمی ماند لذا نحوه تخصیص این بخش از اعتبارات نیازمند بازنگری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)