ابوترابی‌فرد: مرحوم میرمحمدی از انسان‌های آراسته به ایمان بود


ابوترابی‌فرد: مرحوم میرمحمدی از انسان‌های آراسته به ایمان بود

قم - ایرنا- امام جمعه موقت تهران گفت: مرحوم سید محمد میرمحمدی عضو فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از انسان‌های آراسته به ایمان بود که در این مسیر توفیق حرکت و سلوک را داشت و این توفیق راه را برای تاثیرگذاری او هموار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد شامگاه سه‌شنبه در مراسم نخستین سالگرد درگذشت سید محمد میرمحمدی عضو فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام که به صورت مجازی برگزار شد، افزود: مرحوم میرمحمدی از شخصیت‌ها و افراد محدودی بود که در تاریخ انقلاب اسلامی توفیق خدمت و انجام وظیفه در مسوولیت‌های خطیر را داشت و حدود چهار دهه مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب بود.
وی ادامه داد: آخرین مسوولیت واگذار شده به مرحوم میرمحمدی از سوی رهبر معظم انقلاب، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت بود، او یک کارشناس کارآزموده و با تجربه و آشنا با حوزه تقنین و تجربه طولانی در فهم مسایل و مشکلات حوزه اجرا بود.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به آشنایی مرحوم میرمحمدی با شهید بهشتی در دوران نوجوانی، بیان کرد: او با شکل‌گیری تشکیلات اقتدار آفرین حزب جمهوری اسلامی، توفیق حضور در این نهاد را داشت و این نقطه آغازی بر همکاری سیاسی و ارتباط تشکیلاتی با شهید بهشتی، رهبر معظم انقلاب و دیگر بنیانگذ اران بود.
ابوترابی‌فرد افزود: مرحوم میرمحمدی پس از شهادت آیت‌الله بهشتی و یارانش و انتخاب رهبر معظم انقلاب به عنوان رییس‌جمهوری به عنوان مسوول دفتر ایشان انجام وظیفه کرد.
وی ادامه داد: انجام وظیفه شایسته در این مسوولیت خطیر و مهم که به تیزهوشی، ذکاوت، دینداری و امانتداری مرحوم میرمحمدی بازمی‌گشت زمینه تداوم این مسوولیت را در دوران ریاست جمهوری مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فراهم کرد.
امام جمعه موقت تهران گفت: این مقطع از تاریخ زندگی سیاسی و مدیریتی مرحوم میرمحمدی راه را برای حضور موثر در عرصه‌های مختلف مدیریتی در مجموعه دفتر رهبر معظم انقلاب، نهاد مهم و کلیدی بنیاد مستضعفان، دانشگاه و قوه مقننه کشور هموار کرد و او به عنوان یک عنصر فعال، با انگیزه و تاثیرگذار با اندوخته‌هایی که در اختیار داشت در موقعیت‌های مختلف، کارنامه ارزشمند و موثری همراه با سلامت و شالوده‌های فکری اعتقادی و سیاسی از خود به جای گذاشت.
ابوترابی‌فرد با بیان اینکه ایمان قله دانش و معرف و قله رفیع اعتقاد و باور است، افزود: اگر تصمیم‌ها و گام‌های انسان آراسته به مدارج بالای ایمان، معرفت و دانش، در مقام عمل مبتنی بر یافته‌های علمی و باورهای اعتقادی باشد قطعا از سعادت در دنیا و آخرت بهره‌مند است.
وی ادامه داد: علم و عمل در تقوا تجلی و ظهور پیدا می‌کند، تقوا ترجمه روشنی از علم، ایمان و عمل صالح است.
امام جمعه موقت تهران گفت: انسان متقی انسانی است که در حوزه اعتقاد و باور در مسیر دستیابی به حق و حقیقت و اعتقاد به آن قدم برداشته و در حوزه عمل رفتار خود را مبتنی بر مبانی متقن علمی و اعتقادی قرار داده است.

به گزارش ایرنا، آیین بزرگداشت مجازی به مناسبت اولین سالگرد درگذشت مرحوم سیدمحمد میرمحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مشاور و دستیار ویژه دفتر مقام معظم رهبری، نماینده مردم قم در مجلس ششم و هفتم شورای اسلامی و استاد فقید دانشگاه علامه طباطبایی شامگاه سه شنبه به صورت برخط برگزار شد.

در این آیین محمدجواد ایروانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی لاریجانی مشاور رهبر معظم انقلاب و حجت الاسلام مسیح مهاجری نیز در بیان صفات و خصوصیات اخلاقی و مدیریتی مرحوم میرمحمدی و دیدگاههای وی به سخنرانی پرداختند.

مرحوم سید محمد میرمحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سالروز تولد خود در اسفند ۱۳۹۸، بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.
وی نمایندگی حوزه انتخابیه قم در ادوار ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت و از ۲۳ مردادماه ۹۶ به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شده بود./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06