چشم‌انداز اقتصاد و بازار جهانی نفت رو به بهبود است


چشم‌انداز اقتصاد و بازار جهانی نفت رو به بهبود است

دبیرکل اوپک اعلام کرد که چشم‌انداز شرایط اقتصاد و بازارهای جهانی نفت خام رو به بهبود است.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه اوپک، چهل و نهمین نشست کمیته فنی مشترک کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به JTC روز سه‌شنبه (۱۲ اسفندماه) از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد.

این نشست پیش از برگزاری بیست و هفتمین نشست کمیته مشترک نظارت بر توافق اوپک و غیر اوپک (JMMC) و چهاردهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک (اوپک پلاس) که به ترتیب در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۳ و ۱۴ اسفندماه) برگزار می‌شوند، تشکیل جلسه داد.

محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک در این نشست با تاکید بر لزوم تداوم مسیر بازگرداندن ثبات به بازار نفت گفت: چشم‌انداز اقتصاد و بازارهای جهانی نفت نشان از استمرار روند بهبود دارد.

وی همچنین درباره چشم‌انداز بازار جهانی نفت برای سال ۲۰۲۱ گفت: روند رشد تقاضای نفت همچنان ادامه دارد و با افزایش روزانه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه به حدود ۹۶ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

دبیرکل اوپک بهبود شرایط اقتصادی جهان و تقاضای نفت در آسیا را عوامل دلگرم‌کننده خواند.

بارکیندو با توجه به ادامه تردیدهای موجود در بازار تصریح کرد: همانطور که شرکت کنندگان در توافقنامه همکاری (DoC) به کار ناتمام کمک به بازگرداندن ثبات به بازار یکی از گرانبهاترین کالاهای سیاره ما کمک می‌کنند، مهم است که برای این هدف بزرگ به کار مشترک خود ادامه دهیم. دستیابی به اهدافمان هم به سود کشورهای شرکت‌کننده در این توافق و هم به سود مصرف‌کنندگان و اقتصاد جهانی است.

با این وجود وی با استناد به داده‌هایی که نشان می‌دهد انواع جدید ویروس همه‌گیری جهانی کرونا در هفته آخر ماه فوریه امسال برای نخستین‌بار در هفت هفته اخیر افزایش یافته است، تأکید کرد که همه‌گیری جهانی ویروس کرونا همچنان خطرهایی برای بهبود ایجاد می‌کند.

دبیر کل اوپک گفت: پیشرفت در واکسیناسیون کرونا در بسیاری از کشورها ادامه دارد، اما سرعت کنونی واکسیناسیون نشان می‌‍دهد که بسیاری از کشورهای در حال توسعه با خطر عقب ماندن از واکسیناسیون روبه‌رو هستند.

بارکیندو ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های چند جانبه سبب دسترسی سریع جهانی به واکسن شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی