روایت مسیح مهاجری از خصوصیات اخلاقی مرحوم میرمحمدی


روایت مسیح مهاجری از خصوصیات اخلاقی مرحوم میرمحمدی

قم-ایرنا- مدیر مسوول روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به گوشه‌ای از ویژگی‌های شخصیتی مرحوم سید محمد میرمحمدی عضو فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، نگاه فراجناحی را از خصوصیات بارز آن مرحوم دانست.

حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری شامگاه سه شنبه در اولین سالگرد مجازی مرحوم سیدمحمدمیرمحمدی، اظهار داشت: مرحوم میرمحمدی در ابتدای انقلاب اسلامی در بخش آرشیو حزب جمهوری اسلامی مشغول فعالیت شد و به بیانی می توان او را را آرشیو اسناد انقلاب دانست که با عمق مسائل آشنایی زیادی داشت.

مهاجری افزود: به همین دلیل و بخاطر آشنایی و اشراف وی به اسناد انقلاب و مسائل جاری در دوران ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای، وی ریاست دفتر ایشان را بر عهده گرفت که در دوران ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز این سمت ادامه یافت.

مدیر مسوول روزنامه جمهوری اسلامی ادامه داد: میرمحمدی از شخصیت های نمونه انقلاب اسلامی و مورد اعتماد بزرگان انقلاب، علما و جناح های سیاسی بود.

مهاجری با بیان اینکه درک ماوراء جناحی ویژگی دیگر و مهم مرحوم میرمحمدی بود، افزود: وی زمانی که بین مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و مقام معظم رهبری برخی تفاوت دیدگاه ها به وجود آمد ایشان هرگز اسیر برخوردهای جناحی نشد و می دانست که می توان همزمان به این دو شخصیت مهم علاقه مند بود این مساله ای است که هنوز هم بسیاری آن را متوجه نشده اند.

وی عنوان کرد: مرحوم میرمحمدی شخصیتی بود که اطلاع و آگاهی زیادی از مسائل سیاسی داشت، همچنین وی یکی از بنیان گذاران مبحث تمدن اسلامی است و از این رو دارای فکر تشکیلاتی و منسجم بود.

مهاجری گفت: تجربه کاری فراوان از دیگر ویژگی های مهم مرحوم میرمحمدی بود و از ابتدای انقلاب اسلامی تا پایان عمر مسوولیت های سیاسی و اجرایی زیادی بر عهده داشت و مجموعه ای از تجربیات را در عرصه های مختلف به یادگار گذاشته است.

مدیر مسوول روزنامه جمهوری اسلامی ادامه داد: علاقه واقعی به انقلاب اسلامی، مهرورزی، داشتن یک همسر نمونه و همراه به عنوان یکی از مراتب پیشرفت و تعالی از ویژگی های مهم مرحوم میرمحمدی است.

وی تاکید کرد: مرحوم میرمحمدی یک شخصیت بی حاشیه بود و ما امروز در جامعه خود افراد حاشیه دار زیاد داریم اما افراد بی حاشیه در کشور اندک است و ما به چنین افرادی در کشور نیاز داریم.

وی علاقه و ارادت به امام رضا(ع) را از ویژگی های دیگر مرحوم میرمحمدی دانست و گفت: شخصیت اخلاقی و سیاسی مرحوم میرمحمدی در شرایط حساس این دوره از عمر انقلاب و جمهوری اسلامی باید الگو و اسوه مردم باشد.

مدیر مسوول روزنامه جمهوری اسلامی عنوان کرد: مرحوم میرمحمدی جزء انسان های ملتفتی بود که درک درستی از جایگاه خود در زندگی داشت و یکی از علت های این که وی چنین خصوصیتی داشت این بود که خانواده علمی و مذهبی سرشناسی بود.

وی اضافه کرد: مرحوم میرمحمدی از ناحیه پدر و مادر دارای خاندان بزرگی بود که میراث خوبی از خود در مجامع علمی برجای گذاشته اند.

مهاجری اظهار کرد: هوش سیاسی بالا و نشست و برخاست با افراد صالح نیز از جمله عواملی بود که سبب شده بود تا وی فرد ملتفی در زندگی خود باشد.

به گزارش ایرنا، آیین بزرگداشت مجازی به مناسبت اولین سالگرد درگذشت مرحوم سیدمحمد میرمحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مشاور و دستیار ویژه دفتر مقام معظم رهبری، نماینده مردم قم در مجلس ششم و هفتم شورای اسلامی و استاد فقید دانشگاه علامه طباطبایی شامگاه سه شنبه به صورت برخط برگزار شد.

در این آیین محمدجواد ایروانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی لاریجانی مشاور رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران و حجت الاسلام مسیح مهاجری نیز در بیان صفات و خصوصیات اخلاقی و مدیریتی مرحوم میرمحمدی و دیدگاههای وی به سخنرانی پرداختند.

میرمحمدی اسفندماه پارسال براثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در شهر قم درگذشت./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر