سنجش عملکرد آموزشی دانشگاه‌ها از طریق شرکت‌های دانش بنیان


سنجش عملکرد آموزشی دانشگاه‌ها از طریق شرکت‌های دانش بنیان

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: شرکت‌های دانش بنیان بهترین ملاک برای سنجش عملکرد آموزشی و علمی دانشگاه‌ها خواهند بود.


رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: شرکت‌های دانش بنیان بهترین ملاک برای سنجش عملکرد آموزشی و علمی دانشگاه‌ها خواهند بود.

ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهمیت حمایت دانشگاه‌ها از شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: امروزه دانشگاه‌ها وارد نسل جدیدی شده اند و صرفا نقش آموزشی ندارند بلکه باید به رفع نیاز‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه بپردازند. به همین خاطر دانشگاه‌ها باید با نهاد‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در ارتباط باشند.

او افزود: هرچند تولید علم و دانش از وظایف اصلی دانشگا‌هاست اما اثرات و پیامد‌های اجتماعی دانشگاه‌ها در رفع نیاز‌های کشور بسیار حائز اهمیت بوده و دانشگاه‌ها از نظر اینکه چه تاثیراتی را در توسعه جامعه، صنعت، اشتغال زایی و تولید علم و دانش دارند مورد توجه قرار می‌گیرند. به همین خاطر امروزه کیفیت آموزش عالی براساس میزان رفع نیاز‌های جامعه به وسیله دانشگاه‌ها سنجیده می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان نمونه بارز تولید علم و دانش توسط دانشجویان و فارغ التحصیلان هستند و به همین علت این دسته از شرکت‌ها برای دانشگا‌ها حائزاهمیت بوده اند، زیرا شرکت‌های دانش بنیان بهترین ملاک برای سنجش عملکرد آموزشی و علمی دانشگاه‌ها خواهند بود.

صالحی عمران گفت: روسای دانشگاه‌ها و سیاست گذاران آموزشی نباید مانند سابق بر این باور باشند که دانشگاه صرفا مکانی برای درس خواندن و در نهایت مدرک گرفتن است بلکه دانشجویان باید به تولید علم و دانش فکر کنند که این کار تنها با ایجاد شرکت‌های دانش بنیان امکان پذیر خواهد بود.

او درباره ارائه تسهیلات دانشگاه‌ها به شرکت‌های دانش بنیان تصریح کرد: متاسفانه با بودجه‌ای که برای آموزش عالی در نظر گرفته می‌شود خدمات زیادی را نمی‌توان به شرکت‌های دانش بنیان ارئه داد اما خوشبختانه با حضور حوزه‌های پژوهشی و مراکز رشد در وزارت علوم، بودجه کلان معاونت علمی و فناوری و صندوق رشد و شکوفایی و در نهایت امضا تفاهم نامه‌های دانشگاه با این حوزه‌ها حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به خوبی انجام می‌ شود.

صالحی عمران گفت: متاسفانه اکثر دانشگاه‌ها برای حمایت از شرکت های دانش بنیان بودجه لازم را ندارند و باید برای حمایت از این شرکت ها از دیگر حوزه‌ها استفاده شود که معمولا از بودجه‌های پژوهشی برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید

نقش حائز اهمیت شرکت‌های دانش بنیان برای عبور از تحریم‌ها/ ایجاد مراکز فناور ضرورت کشور است

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته