رونمایی از مستند «نایب الامام» در سینما «هنر شهر آفتاب» شیراز


 رونمایی از مستند «نایب الامام» در سینما «هنر شهر آفتاب» شیراز

یزدانی گفت: مستند «نایب الامام» پس از 6 سال کار مداوم تحقیقی و پژوهشی در مورد «سید نورالدین حسینی الهاشمی شیرازی» در 13 اسفند در سینما «هنر شهر آفتاب» شیراز رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدعلی یزدانی»، امروز (یکشنبه 10 اسفند) از رونمایی از مستند «نایب الامام»، سید نورالدین حسینی الهاشمی شیرازی خبر داد و به خبرنگاران گفت: این اثرارزشمند به صورت جامع به بیان و نمایش ابعاد گوناگونی ازشخصیت وجودی یکی از مشاهیر رجال ونام آوران فارس و ایران یعنی زنده یاد و زنده نام آقا «سید نورالدین حسینی الهاشمی» می پردازد.

کارگردان مستند «نایب الامام» افزود: سازمان هنری و رسانه ای «اوج»در تهیه آن نقش آفرینی کرده و این مستند می تواند معرف خوبی برای شناخت نسل امروز و فردای ما از یک اسطوره فراموش ناشدنی استکبار ستیزی ایران در یک دوره مهم تاریخی یعنی اواخر عصر قاجار و اوایل عهد پهلوی باشد.

وی اضافه کرد: برای تهیه و تولید این اثر فاخر و ماندگار علاوه بر صرف هزینه بسیار، 6 سال کار مداوم تحقیقی و پژوهشی توسط دوستداران واقعی سید «نورالدین» صورت گرفته است.

یزدانی اعلام کرد: این مستند 10 اسفند در تهران و در مجموعه شهدای فرهنگی انقلاب اسلامی (سرچشمه) و 13 اسفند در سینما «هنر شهر آفتاب» واقع در مجتمع خلیج فارس شیراز رونمایی می شود.

وی ادامه داد: استان پهناور و متمدن فارس و دارالعلم شیراز در طی قرون و اعصار متمادی مرکز نشر علم و پرورش بزرگان گوناگون در تمامی سطوح علمی و دیاری اسطوره خیز بوده و نسل جوان نباید از این موضوع غافل شویم.

یزدانی تاکید کرد: برای تهیه این مستند ارزشمند هزاران سند موجود بررسی و بازنویسی شد تا گوشه ای از زندگی و مجاهدت های سید نورالدین را که رنج سفر به شهرهای شیراز و قم، تهران ، مشهد و ...را بر خود هوار کرد به تصویر کشیده شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از افراد و مجموعه های اداری و فرهنگی خصوصا دارندگان اسناد و مدارک مکتوب درباره سید نورالدین همکاری و همراهی کافی نداشتند و حتی از دادن تصویری از اوراق مرتبط با این شخصیت هم امتناع کردند و موجب سخت شدن کار پژوهش شدند.

خاطر نشان می شود، «سید نورالدین حسینی الهاشمی شیرازی» که آرامگاه وی در مسجد «نور» واقع در خیابان احمدی شیراز واقع شده است در حیات خود دارای موقعیت دینی، علمی، اجتماعی و سیاسی ویژه بود تا انجا که «نائب الامام» لقب گرفت و مستند «نایب الامام» توسط «محمدجعفری» تهیه شده و مجری این طرح و پروژه مهم نیز موسسه «مها فیلم» است.

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر