فرصتی برای تحقق عنوان قطب فرهنگی و قرآنی کشور برای فارس با بزرگداشت استاد نعمتی


فرصتی برای تحقق عنوان قطب فرهنگی و قرآنی کشور برای فارس با بزرگداشت استاد نعمتی

میکائیلی گفت: مراسم بزرگداشت استاد «محمد نعمتی»، کاتب بزرگ قرآن عصر حاضر در سال 1400 فرصتی برای تحقق عنوان قطب فرهنگی و قرآنی کشور برای استان فارس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مجید میکائیلی»، امروز (یکشنبه 10 اسفند) در دیدار با استاد «محمد نعمتی»، کاتب بزرگ قرآن عصر حاضر گفت: لازم است تا از تجارب و حضور استاد نعمتی در کارگاه های تولیدی آموزشی و محوری، بهره لازم را ببریم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس ادامه داد: مراسم بزرگداشت این کاتب بزرگ قرآن عصر حاضر به‌ همت دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی در استان فارس و با همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان در 19 اردیبهشت‌ 1400 مصادف با 16 ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این مراسم همچنین با اقدامات دیگری با هدف تحقق عنوان قطب فرهنگی و قرآنی کشور برای استان فارس همراه خواهد شد.

«جابر مهدی‌یار»، رئیس دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی در استان فارس نیز در این دیدار گفت: نهادهای مختلف همچون بسیج هنرمندان فارس می توانند برنامه های متنوعی در برگزاری مراسم پاسداشت استاد نعمتی در 19 اردیبهشت‌م 1400 مصادف با 16 رمضان سال قمری جاری به اجرا درآورند.

«امیر جاهدی»، جانشین ستاد تخصصی اقشار بسیج سپاه فجر استان فارس نیز بیان کرد: اقدامات استاد نعمتی کار فاخری برای جهان اسلام است و بهره گیری از ظرفیت چنین اساتیدی در سومین حرم اهل بیت(ع) باید مورد توجه قرار بگیرد تا عنوان پایتخت قرآنی کشور در شیراز محقق شود.

«محمد نعمتی» نیز در این دیدار با اشاره به کتابت 22 جلد قرآن توسط خود گفت: در حال کتابت بیست و سومین قرآن نیز هستم که درشت‌ترین قرآن خط نسخ تاریخ کتابت ایران است.

کاتب بزرگ قرآن عصر حاضر افزود: همگی ما باید در حد و توان خود برای احیای قرآن تلاش کنیم اما متاسفانه تلویزیون فارس درباره قرآن کم کار کرده است.

وی اضافه کرد: تا کنون 500 تابلوی قرآنی را نیز کتابت کرده ام و برای راه‌اندازی موزه‌ای برای این تابلوها انتخاب مکان مناسب و تامین امنیت و در دسترس بودن برای عموم ضروری است.

خاطر نشان می شود، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس همراه با جانشین ستاد تخصصی اقشار بسیج سپاه فجر استان فارس و جمعی از هنرمندان خوشنویس استان امروز، 10 اسفندماه به دیدار استاد «محمد نعمتی»، کاتب بزرگ قرآن عصر حاضر رفتند.

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...