آمادگی بنگلادش برای بازدید نمایندگان از جزیره محل زندگی مسلمانان روهینگیایی


آمادگی بنگلادش برای بازدید نمایندگان از جزیره محل زندگی مسلمانان روهینگیایی

در پی نگرانی های مداوم جوامع بین المللی و مدافعان حقوق بشر در مورد امنیت پناهندگان روهینگیایی در یک جزیره دورافتاده بنگلادشی ، این کشور در جنوب آسیا ابراز تمایل کرده است که برای دیپلمات های خارجی شرایطی را برای بازدید از این جزیره فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، در پی نگرانی های مداوم جوامع بین المللی و مدافعان حقوق بشر در مورد امنیت پناهندگان روهینگیایی در یک جزیره دورافتاده بنگلادشی ، این کشور در جنوب آسیا ابراز تمایل کرده است که برای دیپلمات های خارجی شرایطی را برای بازدید از این جزیره فراهم کند.

اما نمایندگان خارجی مستقر در این کشور که هر سال تحت تاثیر بلایای طبیعی قرار دارند ، می خواهند ارزیابی کامل توسط کارشناسان بین المللی تحت نظارت سازمان ملل در مورد شرایط این جزیره قبل از راه اندازی هر گونه تور برای بازدید از آن انجام شود.

«عبدالمومن»، وزیر امور خارجه بنگلادش در گفتگو با آناتولی اظهار داشت که کشورش آماده است برای بازدید پربار دیپلمات های خارجی از جزیره دور افتاده «بهاسان چار» که مسلمانان روهینگیایی در آنجا سکنی داده می شود،شرایط را آماده کند.

وی در این باره گفت: دولت بنگلادش چیزی برای پنهان کردن ندارد و با وجود کمین های منفی از سوی برخی گروه ها مسلمانان روهینگیایی در جزیره بهاسان چار زندگی خواهند کرد.

وی بار دیگر تاکید کرد که روهینگیایی ها با رضایت خاطر به این جزیره رفته اند و از زندگی در آنجا خوشحال هستند.

بنگلادش با وجود انتقادهای بین المللی در مرحله چهارم بیش از 1.1 میلیون روهینگیایی را به جزیره دورافتاده بهاسان چار منتقل کرده است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی