2 هزارو100میلیاردتومان برای بازسازی خانه‌های سیل‌زده‌ لرستان پرداخت شد


2 هزارو100میلیاردتومان برای بازسازی خانه‌های سیل‌زده‌ لرستان پرداخت شد

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: دولت بیش از 2 هزار و 100 میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض برای بازسازی و بهسازی خانه‌های مسکونی مناطق سیل‌زده این استان پرداخت کرد.

سیدموسی خادمی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: از این رقم یکهزار و ۷۰۰ تا یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی کم بهره و ۴۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض بوده است.

وی اظهار داشت: در این راستا بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی که نیازمند تعمیر بود به طور کامل بهسازی شده اند که بیشتر این واحدها در ماههای ابتدایی پس از وقوع سیل تعمیر شدند.

استاندار لرستان تصریح کرد: همچنین حدود ۱۳ هزار واحد مسکونی نیز یا در مکان قبلی خود و یا با تامین زمین جدید و جابجایی دوباره احداث شدند که در این راستا بیش از ۴۰ هکتار زمین به حرائم شهر و روستاهای استان اضافه شد.

خادمی ادامه داد: ساخت حدود ۱۳ هزار خانه مسکونی جدید باید با تامین زیرساخت های جدید و ایجاد امکانات و خدمات صورت می گرفت که تمامی این موارد در سال ۹۹ انجام شده است.

به گفته وی جشن بازسازی مناطق سیلزده لرستان قرار بود با حضور مسوولان ارشد کشور برگزار شود که بنا به دلایلی از جمله شیوع کرونا به تاخیر افتاد اما تعمیر و احداث تمامی واحدهای سیلزده استان به سرانجام رسیده است.

۳۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی لرستان در جریان سیل فروردین ۹۸ تخریب و یا دچار آسیب شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)