کلر از چرخه گندزدایی آب شرب خلخال حذف شد


کلر از چرخه گندزدایی آب شرب خلخال حذف شد

اردبیل _ ایرنا _ سرپرست شرکت آب و فاضلاب خلخال گفت: با جایگزینی روش الکترولیز نمک طعام ،استفاده از ماده شیمیایی و ضدعفونی کننده کلر برای گندزدایی آب شرب مصرفی در این شهر حذف شد.

به گزارش ایرنا ، ساجد جعفرزاده روز چهارشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل خلخال افزود: چند دستگاه جدید الکترولیز نمک طعام به روش تولید ماده ضدعفونی کننده تجهیز ، نصب و راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در روش الکترولیز نمک طعام از مواد شیمیایی مضر استفاده نمی‌شود، اظهارکرد: در این روش بدون مصرف مواد شیمیایی مضر و بدون تولید پساب، ابتدا محلول اشباع آب نمک با درجه خلوص بالای ۹۹.۵ درصد از الکترودها (کاتد و آند) عبور کرده و با اعمال جریان الکتریسیته (برق مستقیم) محلول گندزدا شامل هیپوکلریت سدیم با قدرت اثرگذاری بالا تولید می‌شود.

او تامین دایمی آب سالم و بهداشتی و همچنین پایداری ضدعفونی آب تا انتهای شبکه و کاهش بسیار کم آن تا انتهای شبکه، سرعت بالای گندزدایی و حذف بیوفیلم و طعم و بوی نامطبوع آب را از مزایای استفاده از روش جدید در گندزدایی آب شرب ذکرکرد.

وی گفت: با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آب شرب در حال احداث و همچنین خطوط انتقال آب از سد بفراجرد به این محل و تحویل آن از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل به شرکت آب و فاضلاب در سال آینده آب شرب تصفیه شده در اختیار شهروندان خلخالی قرار می‌گیرد.

او افزود: در اجرای طرح‌های پیشنهادی شورای پدافند غیرعامل برای ذخیره‌سازی آب خلخال در مواقع ضروری منبع ۵۰ هزار مترمکعبی ذخیره آب شرب در حال احداث است که با بهره‌برداری از آن در مواقع قطعی برق و خاموشی پمپ‌ها و تاسیسات آبرسانی آب شرب مردم در مدت زمان قطعی برق تامین خواهد شد.

وی همچنین به اصلاح و بازسازی خطوط انتقال آب شرب شهر هشجین مرکز بخش خورش‌رستم خلخال اشاره کرد و گفت: خطوط انتقال آب از چاه‌های تامین آب شرب واقع در حاشیه رودخانه قزل‌اوزن ۱۵ سال پیش راه‌اندازی شده و با توجه به پوسیده شدن بخش مهمی از طول خط هشت کیلومتری تا شهر هشجین بازسازی و نوسازی این خط آغاز شده و با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا بوده و این طرح تا ۲ ماه آینده تکمیل خواهد شد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس