1100 تن روغن خوراکی وارد بازار چهارمحال و بختیاری می‌شود


1100 تن روغن خوراکی وارد بازار چهارمحال و بختیاری می‌شود

شهرکرد- ایرنا- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم گفت: یک‌هزار و 100 تن روغن خوراکی سویا برای مصرف وارد بازار استان می‌شود.

جهانبخش مرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: با توجه به نیاز شهروندان به کالاهای اساسی، این میزان روغن خوراکی در یکی از کارخانه‌های استان تولید و بزودی روانه بازار مصرف در استان می‌شود.
وی افزود: این میزان روغن خوراکی از طریق ۲ هزار واحد صنفی وارد بازار می‌شود و در اختیار مردم استان قرار می‌گیرد و بقیه کالاهای اساسی مورد نیاز مانند قند، شکر و برنج به بازار استان وارد شده است و از طریق ۱۸۰ فروشگاه به مردم عرضه می‌شود.
به گزارش ایرنا، تاکنون۴۰۰ تن برنج خارجی در قالب چهار هزار کیسه ۱۰ کیلوگرمی به قیمت یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال وارد بازار چهارمحال و بختیاری شد.
۶ هزار و ۳۶۴ تن قند و شکر نیز وارد بازار استان شده که از این میزان ۴۴۰ تن قند و ۴۱۱ تن شکر به‌منظور مصرف خانوار و پنج هزار و ۵۱۳ تن شکر برای مصرف صنف و صنعت بوده است.
قند توزیع شده در بازار استان با قیمت ۹۷ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم و به‌صورت شکسته در بسته‌بندی‌های پنج کیلوگرمی و شکر مصرف خانوار در بسته‌بندی‌های یک کیلوگرمی با قیمت ۸۷ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم به مشتریان عرضه خواهد شد.
شکر مورد نیاز برای مصرف صنف و صنعت در بازار به‌ازای هر کیلوگرم ۱۱۵ هزار ریال عرضه می‌شود.
همچنین ۵۵۰ تن میوه مرغوب شامل ۳۵۰ تن پرتقال شمال و ۲۰۰ تن سیب درختی شهرکرد و سمیرم برای تنظیم بازار شب عید استان خریداری و ذخیره شده و قیمت آن از سوی کمیته راهبری میوه استان تعیین و با پنج تا ۱۰ درصد ارزان‌تر از قیمت بازار عرضه می‌شود.
هم‌اکنون افزون‌بر ۴۴ هزار واحد صنفی زیرمجموعه ۹ اتاق اصناف و ۱۶۶ اتحادیه در چهارمحال و بختیاری خدمات‌رسانی و فعالیت می‌کند.
از این تعداد هشت هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی، هفت هزار و ۲۰۰ واحد خدمات فنی، ۲۳ هزار و ۷۰۰ واحد توزیعی و چهار هزار و ۹۰۰ واحد خدماتی مشغول به فعالیت است.
چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون‌بر ۹۷۹ هزار نفر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق