خانواده های البرزی عواقب کم تحرکی دانش آموزان را جدی بگیرند


خانواده های البرزی عواقب کم تحرکی دانش آموزان را جدی بگیرند

کرج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس سبب بی تحرکی دانش آموزان شده که لازم است این موضوع مهم در خانه ها جدی گرفته شود.

سالار قاسمی روز چهارشنبه درگفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهارداشت: کرونا نباید باعث بی تحرکی دانش آموزان شود لذا خانواده ها باید با بهره مندی از رژیم غذایی و بازی های سالم به آنها کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه، امید و آینده هرکشوری درسلامت دانش آموزان آن جامعه خلاصه می شود، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش دراین ایام توانست با به کارگیری معلمان توانمند دربسترفضای مجازی روحیه نشاط و همدلی را دردانش آموزان تقویت کند.

وی بیان داشت: درسند تحول بنیادین دانش آموز پویا و خلاق ترسیم شده است که درحوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت ویژه ایام کرونایی تا کنون محتواهای ورزشی مختلف و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی مجازی با هدف تحرک، پویایی و ارتقای سلامت دانش آموزان تولید و اجرایی شده است.

قاسمی با بیان اینکه ۳۴.۱۲ درصد دانش آموزان البرزبه علت کم تحرکی و تغذیه نامناسب دارای اضافه وزن و چاقی هستند، اضافه کرد: گزارش تحلیلی از استخراج و ثبت اطلاعات اجرای پروژه کنترل وزن و چاقی " طرح کوچ " در دانش آموزان البرزحاکی از درصد بالای اضافه وزن و چاقی دانش آموزان این استان دارد.

وی یادآورشد: دراین طرح مشخصات ۴۲۶ هزار و ۸۴۹ نفراز دانش آموزان البرز درسامانه سناد ثبت و مورد غربالگری قرارگرفتند.

قاسمی عنوان کرد: اسامی۵۰ هزار نفر از دانش آموزان البرز به دلیل عدم مشارکت خانواده ها در سامانه سناد ثبت نشد و زیرپوشش طرح ملی کوچ قرارنگرفتند.

وی تصریح کرد: ۹۵ هزار و ۶۱ نفر که شامل ۲۲.۲۷ درصد دانش آموزان البرز می شود دارای اضافه وزن هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: ۵۰ هزار و ۵۸۲ نفرازدانش آموزان این استان که شامل ۱۱.۸۵ درصد می شود نیز چاق شناسایی شده اند.

وی گفت: دراین سنجش ۲۶۱ هزار و ۹۴۶ نفر که ۶۱.۳۷ درصد دانش آموزان البرز را تشکیل می دهد وزنشان نرمال و ۱۳ هزار و ۱۹۰ نفرکه ۳.۰۹ درصد می شود، لاغرهستند.

قاسمی افزود: ۶ هزار و ۷۰ نفر از دانش آموزان البرز که ۱.۴۲ درصد هستند نیز خیلی لاغرند.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط کرونایی و سبک تغذیه ناسالم با فقر حرکتی دربین دانش آموزان روبرو هستیم به گونه ای که بخش عمده ای ازآنها گرفتارچاقی و اضافه وزن هستند.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموزدارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت