محرومیت زدایی آموزشی در فردیس با کمک خیرین


محرومیت زدایی آموزشی در فردیس با کمک خیرین

کرج - ایرنا - مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج و شهرستان فردیس اعلام کرد که محرومیت زدایی آموزشی شهرستان فردیس با کمک خیرین در حال انجام است.

ولی اله احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون خیرین ساخت ۶ مدرسه شامل مدرسه ۱۲ کلاسه رضوان با ۳۵درصد پیشرفت فیزیکی ، مدرسه ۱۵ کلاسه پورکاشانی با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی ، مدرسه ۱۶ کلاسه دمیرچی با ۱۰۰درصد پیشرفت ، مدرسه ۱۶ کلاسه زرین فر با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی ، مدرسه ۱۲ کلاس امیر سلیمانی با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی و مدرسه ۲۴ کلاسه امیر سلیمانی با ۳۵ درصد پیشرفت در دست اقدام قرار داده اند.

وی اظهار داشت: همچنین نوسازی چهار مدرسه شامل مدرسه ۱۲ کلاسه شهرک بعثت با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی ، مدرسه ۱۰ کلاسه شهرک وحدت با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی ، مدرسه ۱۶ کلاسه مجید قاسمی با ۴۵ درصد پیشرفت و مدرسه ۱۲ کلاسه سعید با۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در فردیس

اجرایی شده است.

احمدی افزود: از مجموع ۴۶۱ فضای آموزشی ناحیه ۲ کرج و فردیس، ۳۸۱ فضای آموزشی با سه هزارو۱۱۳ کلاس درس مربوط به شهرستان فردیس و ۸۰ مدرسه با ۶۲۱ کلاس مربوط بهکرج است.

وی یکی از مشکلات و چالش های مهم آموزش و پرورش در سطح شهرستان فردیس را تراکم بالای دانش آموزی و کمبود فضای آموزشی عنوان کرد و افزود: میانگین فضا نسبت به دانش آموز در سطح کشور۵.۶ متر مربع که این رقم در شهرستان فردیس کمتر از ۲ متر مربع می باشد،در صورتی که نرخ استاندار جهانی بین ۸ تا ۱۴متر مربع ارزیابی می شود.

وی به سرانه های پایین آموزشی در فردیس اشاره کرد و گفت: تراکم جمعیت دانش آموزی در کلاس های مقطع ابتدایی۳۵.۵ نفر و مقطع متوسطه ۳۲.۱۱ نفر است .

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس اعلام کرد با توجه به تراکم دانش اموزی بالا و رفع کمبود های فضای آموزشی مجمع خیرین مدرسه ساز در فردیس اغاز بکار کرد.

احمدی افزود: هدف از تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان فردیس این است که از ظرفیت و کمک های خیرین در جهت رفع کمبود فضای آموزشی بهره برد.

احمدی ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته توسط خیرین عزیز در حال ساخت مدارس، باز هم دستان پر مهر و مهربان خیرین عزیز را به گرمی می فشاریم و از این فرشتگان مهربان تقاضای مساعدت و یاری بیشتر را طلب می کنیم.

وی افزود: انتخابات هیات امنا و هیات مدیره خیرین مدرسه‌ساز ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس برگزار شد گفت: از بین ۱۵ نفر از اعضای هیات امنا، مقصود سعادت، محمد دمیرچی، محمدرضا ظهیری، محمدرضا پیشرو و حاج داوود مومنی به عنوان اعضای اصلی مجمع وهمچنین مقصود سعادت عنوان خزانه دار، محمدرضا ظهیری به عنوان نایب رئیس، محمد دمیرچی به عنوان رئیس هیئت مدیره ، مهندس علیرضا زرین فر به عنوان بازرس اصلی انتخاب شدند.

آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج وشهرستان فردیس ۱۰۵ هزار دانش آموز در حال تحصیل دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان