تداوم مهارت‌آموزی لازمه موفقیت در عرصه موسیقی است


تداوم مهارت‌آموزی لازمه موفقیت در عرصه موسیقی است

یک آهنگ‌ساز زنجانی موفق به کسب تندیس بهترین آهنگ‌سازی موسیقی دستگاهی از جشنواره موسیقی فجر شد.

بهمن فریادرس در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با آهنگ‌سازی، اظهار کرد: علم آهنگ‌سازی بخشی از آن است که اکتسابی بوده و باید دانش و سواد آن را به‌ دست آورد ولی بخشی از آن نیز ذاتی است و باید در ذات هر شخص وجود داشته ‌باشد.

وی افزود: برای تولید و ساخت یک موسیقی، عوامل زیادی دخیل هستند که یک آهنگ‌ساز باید با همه آن‌ها آشنایی داشته‌ باشد و مانند یک کارگردان بتواند همه عوامل موثر را به صورت منظم و هدفمند در کنار هم قرار دهد.

این آهنگ‌ساز زنجانی با بیان اینکه علاقه‌مندان به آهنگ‌سازی برای پیشرفت و موفقیت در این زمینه باید به ‌صورت مستمر در کلاس‌های آموزشی آهنگ‌سازی شرکت کنند و مهارت لازم را کسب کنند، تصریح کرد: در استان زنجان، آهنگ‌سازان خوبی در این زمینه فعالیت می‌کنند که برگزاری کلاس‌های آموزشی در استان به پیشرفت این افراد نیز کمک خواهد کرد.

فریادرس با اشاره به اینکه تاکنون در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی مختلفی شرکت کرده و مقام آورده ‌است، ادامه داد: تنها راهی که می‌توانیم خودمان را محک زده و مورد آزمایش قرار دهیم، شرکت در جشنواره‌ها است که تجربه‌های زیادی نیز کسب می‌شود و افرادی که وارد این حوزه می‌شوند باید از جشنواره‌های استانی شروع کرده و به جشنواره‌های بین‌المللی برسند.

وی در رابطه با جشنواره موسیقی فجر، خاطرنشان کرد: جشنواره فجر معتبرترین جشنواره موسیقی ایران است ولی از لحاظ کیفی، گاهی اوقات با کیفیت مطلوب برگزار نمی‌شود، البته شیوع ویروس کرونا نیز جشنواره امسال را تحت تاثیر قرار داده‌ بود که امیدواریم این جشنواره هر سال بهتر از سال قبل برگزار شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها