روسیه الیوم: ریاض نگران حملات هوایی از خاک عراق است


روسیه الیوم: ریاض نگران حملات هوایی از خاک عراق است

تهران - ایرنا - شبکه خبری «روسیه الیوم» به نقل یک منبع آگاه فاش کرد که عربستان نگران هدف قرارگرفتن خاک خود توسط گروه‌های مسلح از داخل خاک عراق است.

به گزارش ایرنا، این منبع آگاه که اسم آن بیان نشده، روز چهارشنبه به این شبکه گفت: عربستان تاکید کرده که اطلاعاتی درباره وجود تهدیدات علیه خود از داخل خاک عراق به ویژه حملات موشکی و پهپادی در اختیار دارد.

این منبع خاطرنشان کرد: سعودیها نگران آن هستند که در معرض حملات گروههای مقاومت قرار گیرند و ممکن است این گروه‌ها از خاک عراق برای حمله به عربستان استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه سفر دیروز سرلشکر «فیاض الرویلی» رئیس ستاد ارتش عربستان به بغداد در همین راستا انجام شد، افزود: در این دیدار الرویلی با سرلشکر «عبد الأمیر یار الله» رئیس ستاد ارتش عراق همچنین درباره پرونده‌های مشترک درخصوص روابط نظامی بین دو کشور و تامین امنیت مرزها گفت وگو کردند.

در ماه گذشته منابعی به خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» اعلام کردند که در ژانویه گذشته هواپیماهای بدون سرنشین حامل مواد منفجره برای حمله به کاخ سلطنتی سعودی از خاک عراق به ریاض پرتاب و هدایت شدند.

وزارت دفاع عراق دیروز در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که ارتشبد الرویلی رئیس ستاد ارتش عربستان سعودی در سفری رسمی به دعوت ارتشبد ستاد رشید یارالله وزیر دفاع عراق وارد بغداد پایتخت شد.

وزارت دفاع عراق هدف از این سفر را تقویت همکاری‌های امنیتی و نظامی بین دو طرف اعلام کرد.

سفر رئیس ستاد ارتش عربستان سعودی به بغداد در حالی است که هفته گذشته «فواد حسین» وزیر امور خارجه و «عثمان الغانمی» وزیر کشور عراق در راس هیات‌های سیاسی و امنیتی از ریاض دیدن کرده بودند.

وابسته نظامی عربستان در بغداد، آذر گذشته اعلام کرده بود که سعودی‌ها آمادگی دارند که به عراق کمک نظامی ارائه کنند.

وزارت دفاع عراق در آن زمان با صدور بیانیه‌ای نوشت که وابسته نظامی عربستان در بغداد با سرلشکر رشید یارالله رئیس ستاد ارتش عراق دیدار و گفت و گو کرده است.

رشید یارالله بر اهمیت این دیدار برای بحث درباره افق‌های همکاری و هماهنگی بین دو کشور در زمینه نظامی تاکید کرد.

رئیس ستاد ارتش عراق ۲۱ آبان امسال در سفر به عربستان همکاری نظامی بغداد - ریاض را با رئیس ستاد کل مشترک ارتش سعودی بررسی کرده بود.

این سفر یک روز پس از نشست فشرده کمیته هماهنگی مشترک عراق و عربستان برای توسعه همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله امنیتی و نظامی در بغداد صورت گرفته بود.

اعلام آمادگی سعودی‌ها برای کمک نظامی به عراق در حالی صورت می‌گیرد که نهادهای مدنی و جریان های سیاسی این کشور همواره از نقش ریاض در کمک به گروه‌های تروریستی در انجام عملیات تروریستی و کشتار مردم این کشور در طول یک دهه اخیر انتقاد کرده‌ و خواهان عذرخواهی و غرامت از عربستان شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی